Found 25 publications
Journalismus in Zeiten verschwimmender Grenzen zwischen Journalismus, PR und Werbung.
Year of publication: 2023
Medium: T. Hug & J. Penz (Hrsg.), Blinde Flecken im Mediensystem? – Qualitätsjournalismus im Krisenmodus.
Authors: Rußmann, U., Einwiller, S., Seiffert-Brockmann, J., Stürmer, L., & Reiter, G.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Communication Management
Rollenkonflikte in Zeiten verschwimmender Grenzen zwischen Public Relations, Werbung und Journalismus
Year of publication: 2023
Medium: PR Magazin
Authors: Einwiller, S., Rußmann, U., Seiffert-Brockmann, J., & Reiter, G.
Category: Article in industry media
Study program: Communication Management
Hybride Formen der Kommunikation Konflikte und Herausforderungen für die Kommunikationspraxis.
Year of publication: 2022
Medium: Communicatio Socialis
Authors: Stürmer, L., Einwiller, S., Rußmann, U. & Kresser, S.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Journalism & Media Management
Zukunft verantwortungsvoll gestalten
Year of publication: 2022
Medium: Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021, Springer Gabler Verlag, Wiesbaden (DE), Print ISBN 978-3-658-36860-9
Authors: Rußmann, U., Aubke, F., Ortiz, D., Pezenka, I., Schulz, A.-C., Schweiger, C.
Category: Editorship
Study program: Communication Management
Das Erregen von Misstrauen: Eine politische Public Relations-Strategie in der Wahlkampfkommunikation? Ergebnisse eines Langzeitvergleichs aus vier Jahrzehnten.
Year of publication: 2021
Medium: In M. Magin, U. Rußmann & B. Stark (Eds.), Demokratie braucht Medien (S. 175–192).).
Authors: Burkart, R., & Rußmann, U.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Journalism & Media Management
Demokratie braucht Medien
Year of publication: 2021
Medium: Springer VS
Authors: Magin, M., Rußmann, U., & Stark, B.
Category: Editorship
Study program: Journalism & Media Management
Dialog und Polyphonie in Unternehmen
Year of publication: 2021
Medium: In S. Einwiller, S. Sackmann & A. Zerfaß (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterkommunikation. Interne Kommunikation in Unternehmen (S. 97-113).
Authors: Winkler, P., & Rußmann, U.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Communication Management
Rezension: Thelen, Susanne: Wahlkampf gleich Schlammschlacht? Eine Analyse des Negative Campaigning der Parteien zur Bundestagswahl 2017.
Year of publication: 2021
Medium: Publizistik, 66(2), 409-411.
Authors: Rußmann, U.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
The same tool for different tasks? Facebook campaign strategies during the 2019 European Parliament election campaign.
Year of publication: 2021
Medium: ECREA Political Communication Conference 2021 “Communicating crisis: Political communication in the age of uncertainty”
Authors: Haßler, J., Wurst, A.-K., Schlosser, K., Magin, M., Bene, M., Rußmann, U. & Fenoll, V.
Category: Presentation at practice oriented event
Study program: Journalism & Media Management
Warum die Demokratie die Medien braucht.
Year of publication: 2021
Medium: In M. Magin, U. Rußmann & B. Stark (Eds.), Demokratie braucht Medien (S. 3–16).
Authors: Stark, B., Rußmann, U., & Magin, M
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Journalism & Media Management
“I have a clear mandate from my political family”. A cross-national quantitative con-tent analysis of Facebook posts of European and national parties in the 2019 European election campaigns.
Year of publication: 2021
Medium: 3-Ländertagung der DGPuK “#Communication #(R)evolution. Changing Communication in a Digital Society”
Authors: Wurst, A.-K., Schlosser, K., Haßler, J., Kruschinski, S., Rußmann, U., Magin, M. & Fenoll, V.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Journalism & Media Management
100% Distance Learning von heute auf morgen – eine Umfrage unter Studierenden an der FHWien der WKW im April 2020
Year of publication: 2020
Medium: FNMA Magazin – Forum Neue Medien in der Lehre Austria, Sonderausgabe „Plötzlich online“, 38–41.
Authors: Pezenka, I., Rußmann, U., Schwarzbauer, T., & Bernhard, J.
Category: Article in industry media
Study program: Marketing & Sales Management
Wahlkampf auf Instagram und was bei den WählerInnen ankommt und was nicht: Eine Analyse zweier Instagram-Profile von Spitzenkandidaten im österreichischen Nationalratswahlkampf 2017
Year of publication: 2020
Medium: C. Brantner, K. Lobinger, G. Götzenbrucker & M. Schreiber (Hrsg.), Vernetzte Bilder. Visuelle Kommunikation in Sozialen Medien (S. 89–109)
Authors: Rußmann, U.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Journalism & Media Management
Austrian young adults trust in media - challenges.
Year of publication: 2019
Medium: 4th Annual Young, Creative Connected (YCC) Symposium, Brisbane, Australia.
Authors: Rußmann, U., Hess, A.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Journalism & Media Management
Dialog und Polyphonie in Unternehmen
Year of publication: 2019
Medium: In S. Einwiller, S. Sackmann & A. Zerfaß (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterkommunikation. Interne Kommunikation in Unternehmen.
Authors: Winkler, P. & Rußmann, U.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Communication Management
Eine explorative Analyse von Sales-Gesprächen basierend auf computergestützter Gesichtsausdrucksmessung.
Year of publication: 2019
Medium: 13. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen (FFH).
Authors: Pezenka, I., Rußmann, U. & Winkler, P.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
Markenmanagement in digitalen Netzwerken. Von Metaphern zum Modell.
Year of publication: 2019
Medium: 13. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen (FFH).
Authors: Winkler, P., Pezenka, I., & Rußmann, U.
Category: Poster at scientific conference
Study program: Communication Management
News consumption and young people’s trust in online and social media.
Year of publication: 2019
Medium: Annual Conference of the Association of Internet Researchers (AoIR), Brisbane, Australia
Authors: Rußmann, U., Hess, A.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Journalism & Media Management
Output-orientierte Forschungsansätze zur Analyse(digitaler) Regierungskommunikation und staatlicher Öffentlichkeitsarbeit – Herausforderungen und Möglichkeiten
Year of publication: 2019
Medium: In J. Raupp, J. N. Kocks & K. Murphy (Hrsg.), Regierungskommunikation und staatliche Öffentlichkeitsarbeit im Wandel (S. 167–183)
Authors: Rußmann, U.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Communication Management
Politik digital aktiv mitgestalten
Year of publication: 2019
Medium: Digital Society
Authors: Rußmann, U.
Category: Podium at practice oriented event
Study program: Journalism & Media Management