Found 150 publications
Integrierte Kommunikation in der Praxis. Entwicklungsstand in deutschsprachigen Unternehmen
Year of publication: 2014
Medium: Wiesbaden: Springer Gabler
Authors: Bruhn, M., Martin, S., Schnebelen, S.
Category: Monograph
Study program: Communication Management
New modes of integration: Individuality and sociality in digital networks
Year of publication: 2014
Medium: First Monday
Authors: Adolf, M., Deicke, D.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
Positioning in the Dark Triad in the interpersonal circumplex: The friendly-dominant narcissist, hostile-submissive Machiavellian, and hostile-dominant psychopath?
Year of publication: 2013
Medium: Personality and Individual Differences, 54, 622-627
Authors: Rauthmann, J.F., Kolar, G.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
The Influence of Agency and Communion on Person Perception.
Year of publication: 2013
Medium: 13th European Congress of Psychology, Stockholm
Authors: Kolar, G., Kaser, A.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
The perceived attractiveness and traits of the Dark Triad: Narcissists are perceived as hot, Machiavellians and psychopaths not.
Year of publication: 2013
Medium: Personality and Individual Differences, 54, 582-586
Authors: Rauthmann, J.F., Kolar, G.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
Constructing identity on social networks. An analysis of competences of communication constituted on Facebook.com
Year of publication: 2012
Medium: Central European Journal of Communication
Authors: Dobrowsky, David
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
How "dark" are the Dark Triad traits? Examining the perceived darkness of narcissim, Machiavellianism and psychopathy.
Year of publication: 2012
Medium: Personality and Individual Differences, 53, 884-889
Authors: Rauthmann, J.F., Kolar, G.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
Kommunikationsmanagement. 27 Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis
Year of publication: 2012
Medium: LIT Verlag
Authors: Dietrich, P., Martin, S.
Category: Monograph
Study program: Communication Management
Machiavellistische Intelligenz: Ein Best Practice Leitfaden zur multidimensionalen Einordnung von machiavellistischen Tendenzen.
Year of publication: 2012
Medium: In: Smettan, J., Schreiber, F., Olos, L., Riegel, C., Grieshop W. (Hrsg): Erfolg durch Kompetenz: Best Practice in der Wirtschaftspsychologie. Berlin: Deutscher Psychologen Verlag. 126-138.
Authors: Rauthmann, J.F., Kolar, G.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Communication Management
Machiavellistische Intelligenz: Ein Best Practice Leitfaden zur multidimensionalen Einordnung von machiavellistischen Tendenzen.
Year of publication: 2012
Medium: 9. Kongress für Wirtschaftspsychologie: "Erfolg durch Kompetenz: Best Practice in der Wirtschaftspsychologie". Potsdam
Authors: Rauthmann, J.F., Kolar, G.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
Optimizing Knowledge Management and Team Climate by Management Cockpit Tools.
Year of publication: 2012
Medium: International Journal of Psychology 47/Supp. 1
Authors: Kolar, G., Kaser, A., Winkler, P., Unterrainer, C.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
Organisationales Commitment und Leistungsmotivation: Rahmenbedingungen und Zusammenhängen.
Year of publication: 2012
Medium: 48. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Universität Bielefeld
Authors: Kolar, G., Kaser, A.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
Sind spezifische Komponenten der Selbststeuerung für die Leistungsmotivation von besonderer Relevanz?
Year of publication: 2012
Medium: 54. Tagung experimentell arbeitender Psychologen. Universität Mannheim.
Authors: Kolar, G., Kaser, A.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
Teamklima und organisationales Commitment: Zusammenhänge sowie Optimierungsmaßnahmen für eine nachhaltige Umsetzung.
Year of publication: 2012
Medium: 9. Kongress für Wirtschafts-psychologie: "Erfolg durch Kompetenz: Best Practice in der Wirtschaftspsychologie". Potsdam
Authors: Kolar, G.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
Teamklima und organisationales Commitment: Zusammenhänge sowie Optimierungsmaßnahmen für eine nachhaltige Umsetzung.
Year of publication: 2012
Medium: In: Smettan, J., Schreiber, F., Olos, L., Riegel, C., Grieshop W. (Hrsg): Erfolg durch Kompetenz: Best Practice in der Wirtschaftspsychologie. Berlin: Deutscher Psychologen Verlag, 161-170.
Authors: Kolar, G.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Communication Management
Clarifying mediatization: Sorting through a current debate
Year of publication: 2011
Medium: Empedocles: European Journal for the Philosophy of Communication
Authors: Adolf, M.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
Schnittstelle Kommunikation - Integrierte Kommunikation in Unternehmen und Organisationen
Year of publication: 2011
Medium: Professional Teaching and Training
Authors: Martin, S.
Category: Presentation at practice oriented event
Study program: Communication Management
Zusammenhänge zwischen dem expliziten Leistungsmotiv und der Handlungskontrolle.
Year of publication: 2011
Medium: 53. Tagung experimentell arbeitender Psychologen. Universität Halle
Authors: Kolar, G., Kaser, A., Furtner, M.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
Die Zusammenarbeit mit Agenturen in der Integrierten Kommunikation
Year of publication: 2010
Medium: facultas.wuv
Authors: Bruhn, M., Martin, S.
Category: Monograph
Study program: Communication Management
Glaubwürdigkeit und Vertrauen als Basisgrößen für Reputation im Social Web
Year of publication: 2010
Medium: Erste Buzz Marketing Konferenz Österreichs - buzzattack: Digitale Repution - die neue Währung in der Markenführung
Authors: Martin, S., Wehmeier, S.
Category: Keynote at practice oriented event
Study program: Communication Management