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Research at FHWien der WKW

Publications & Presentations

Found 156 publications

On the Role and Relevance of Agendies in Integrated Corporate Communication

Year of publication: 2009
Medium: Conference of the European Foundation of Commercial Communication Education (EFCCE)
Authors: Martin, S.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management

Optimierung von Informationsflussgestaltung für Analyse- und Entscheidungskriterien.

Year of publication: 2009
Medium: 51. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Universität Jena
Authors: Kolar, G., Rauthmann, J. F., Sachse, P.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management

Reden ist Silber - Kommunizieren ist Gold

Year of publication: 2009
Medium: Horizont, Ausgabe 48
Authors: Martin, S.
Category: Article in industry media
Study program: Communication Management

Self-leadership and its importance for organisational and personnel psychology.

Year of publication: 2009
Medium: The 11th European Congress of Psychology, Oslo
Authors: Furtner, M., Kolar, G., Rauthmann, J. F.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management

Tagungsband des 3. Forschungsforums der österreichischen Fachhochschulen

Year of publication: 2009
Medium: Zum Stellenwert von Agenturen in der integrierten Unternehmenskommunikation
Authors: Martin, S., Winkler, P.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Communication Management

Tagungsband des 3. Forschungsforums der österreichischen Fachhochschulen

Year of publication: 2009
Medium: Kommunikationsmanagement zwischen Theorie und Praxis: Erste Resultate zum Praxisverständnis in österreichischen Großunternehmen
Authors: Martin, S., Winkler, P.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Communication Management

The influence of Self-Leadership and the Big Five on team climate.

Year of publication: 2009
Medium: The 11th Congress of the Swiss Psychological Society, Universität Neuchatel
Authors: Kolar, G., Furtner, M., Rautmann, J. F.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management

Zum Stellenwert von Agenturen in der integrierten Unternehmenskommunikation: Eine quantitative Studie zu den Anforderungen österreichischer Großunternehmen an Agenturen in der Umsetzung ihres kommunikativen Gesamtauftritts

Year of publication: 2009
Medium: 3. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen
Authors: Martin, S.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management

Computermodeling of concept-nets.

Year of publication: 2008
Medium: International Journal of Psychology, Abstracts of the XXIX International Congress of Psychology. Vol. 43, Issue 3/4, 790
Authors: Kolar, G., Sachse, P.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management

Die Bedeutungskonstitution bei der Rezeption audiovisueller Medientexte

Year of publication: 2008
Medium: VDM Verlag Dr. Müller
Authors: Dobrowsky, David
Category: Monograph
Study program: Communication Management

Google’s Sense of Semantics.

Year of publication: 2008
Medium: International Journal of Psychology, Abstracts of the XXIX International Congress of Psychology. Vol. 43, Issue 3/4, 145
Authors: Kaser, A., Kolar, G., Sachse, P.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management

Wie regelmäßiges Ein- und Ausatmen - Integrierte Kommunikation ist mittlerweile überlebensnotwendig. Pro & Contra

Year of publication: 2008
Medium: Horizont, Ausgabe 08
Authors: Martin, S.
Category: Article in industry media
Study program: Communication Management

Der Faktor Mensch - Sicht der Integrierten Kommunikation

Year of publication: 2007
Medium: Horizont, Ausgabe 13
Authors: Martin, S.
Category: Article in industry media
Study program: Communication Management

Die unverstandene Kultur. Perspektiven einer Kritischen Theorie der Mediengesellschaft.

Year of publication: 2006
Medium: Transcript
Authors: Adolf, M.
Category: Monograph
Study program: Communication Management

Kontrolle der Ausbidlungsqualität auf dem Gebiet der Werbung

Year of publication: 1989
Medium: Transfer - Werbeforschung & Praxis
Authors: Martin, S.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management

Aus- und Weiterbildung an Universitäten: Die Befragung von Absolventen als Mittel zur Kontrolle der Aus- und Weiterbildungsqualität

Year of publication: 1988
Medium: Diplomarbeit, Wirtschaftsuniversität Wien
Authors: Martin, S.
Category: Abschlussarbeit/Dissertation
Study program: Communication Management