Found 150 publications
The influence of Self-Leadership and the Big Five on team climate.
Year of publication: 2009
Medium: The 11th Congress of the Swiss Psychological Society, Universität Neuchatel
Authors: Kolar, G., Furtner, M., Rautmann, J. F.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
Zum Stellenwert von Agenturen in der integrierten Unternehmenskommunikation: Eine quantitative Studie zu den Anforderungen österreichischer Großunternehmen an Agenturen in der Umsetzung ihres kommunikativen Gesamtauftritts
Year of publication: 2009
Medium: 3. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen
Authors: Martin, S.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Communication Management
Computermodeling of concept-nets.
Year of publication: 2008
Medium: International Journal of Psychology, Abstracts of the XXIX International Congress of Psychology. Vol. 43, Issue 3/4, 790
Authors: Kolar, G., Sachse, P.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
Die Bedeutungskonstitution bei der Rezeption audiovisueller Medientexte
Year of publication: 2008
Medium: VDM Verlag Dr. Müller
Authors: Dobrowsky, David
Category: Monograph
Study program: Communication Management
Google’s Sense of Semantics.
Year of publication: 2008
Medium: International Journal of Psychology, Abstracts of the XXIX International Congress of Psychology. Vol. 43, Issue 3/4, 145
Authors: Kaser, A., Kolar, G., Sachse, P.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
Wie regelmäßiges Ein- und Ausatmen - Integrierte Kommunikation ist mittlerweile überlebensnotwendig. Pro & Contra
Year of publication: 2008
Medium: Horizont, Ausgabe 08
Authors: Martin, S.
Category: Article in industry media
Study program: Communication Management
Der Faktor Mensch - Sicht der Integrierten Kommunikation
Year of publication: 2007
Medium: Horizont, Ausgabe 13
Authors: Martin, S.
Category: Article in industry media
Study program: Communication Management
Die unverstandene Kultur. Perspektiven einer Kritischen Theorie der Mediengesellschaft.
Year of publication: 2006
Medium: Transcript
Authors: Adolf M.
Category: Monograph
Study program: Communication Management
Kontrolle der Ausbidlungsqualität auf dem Gebiet der Werbung
Year of publication: 1989
Medium: Transfer - Werbeforschung & Praxis
Authors: Martin, S.
Category: Article in scientific journal (peer reviewed)
Study program: Communication Management
Aus- und Weiterbildung an Universitäten: Die Befragung von Absolventen als Mittel zur Kontrolle der Aus- und Weiterbildungsqualität
Year of publication: 1988
Medium: Diplomarbeit, Wirtschaftsuniversität Wien
Authors: Martin, S.
Category: Abschlussarbeit/Dissertation
Study program: Communication Management