47 Publikationen gefunden
Zahlen zaubern uns Ideen in den Kopf
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Die Presse (AT), 10.09.2022, by Veronika Schmidt.
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Automat statt Akzent
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: studio! (Heft 2/2021)
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Customer Attitudes Towards Foreign-Accented Employees: Consequences for Voluntary, Replaceable, and Mandatory Customer Participation in Services
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: American Marketing Association (AMA) Winter Academic Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
Decision-Maker Characteristics and the Ratio Bias: What Drives Preferences for Ratios of High vs. Low Numbers?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Conference on Operational Research
AutorInnen: Engin, A., Vetschera, R., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Embedding Automated Emotional Analysis into Role-Playing Exercises: Benefits for Sales Education and Training
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Selling
AutorInnen: Pezenka, I., & Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
International Brand Positioning, Brand Origin Stereotypes, and Consumer Preferences
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., Yaprak, A., & Makri, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Tagungsband des 14. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Forschungsforum der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Business Research
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Makri, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Influence of Admiration on Intentions to Visit and Recommend a Destination: The Moderating Role of Negative Basic Emotions
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 4th International Conference on Tourism Research (ICTR)
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Using Automated Facial Expression Analysis to Explore How Emotions Affect Tourists’ Behavioral Intentions in Times of Crisis
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Das weltweite Geschäft mit den lokalen Klischees
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Die Presse (AT), 22.02.2020, by Adrian von Jagow.
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: CC for Marketing
Does an Employee’s Accent Impact Customer Participation in Services?
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Academy of International Business (AIB) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
First Impressions of Foreign-Born Frontline Employees: Impact on Customer Participation
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
Is there a link between personality, emotions and sales performance?
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: EMAC Regional Conference
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
The Direct, Indirect, and Conditional Effects of a Foreign Employee’s Accent on Customer Participation in Services
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Global Marketing Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
The Relationship between Service Staff Accents and Customer Participation: An Examination of Mediators
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Sichtmann, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
How Country Stereotypes and Brand Globalness drive Brand Preferences in Austria and the Netherlands: Consumer Ethnocentrism and Hedonic/Utilitarian Product Characteristics as Moderators
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: American Marketing Association (AMA) Winter Academic Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Impact of Service Employee Accents Eliciting Positive Versus Negative Stereotypes on Customer Participation
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 6. French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing