Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

49 Publikationen gefunden

Sind Frauen die besseren Verkäuferinnen?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Zukunft verantwortungsvoll gestalten – Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Visualization and Framing of Numerical Information in ‘Green’ Brand Messages

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Reiter, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Zahlen zaubern uns Ideen in den Kopf

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Die Presse (AT), 10.09.2022, by Veronika Schmidt.
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Automat statt Akzent

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: studio! (Heft 2/2021)
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Customer Attitudes Towards Foreign-Accented Employees: Consequences for Voluntary, Replaceable, and Mandatory Customer Participation in Services

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: American Marketing Association (AMA) Winter Academic Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

Decision-Maker Characteristics and the Ratio Bias: What Drives Preferences for Ratios of High vs. Low Numbers?

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Conference on Operational Research
AutorInnen: Engin, A., Vetschera, R., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Embedding Automated Emotional Analysis into Role-Playing Exercises: Benefits for Sales Education and Training

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Selling
AutorInnen: Pezenka, I., & Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

International Brand Positioning, Brand Origin Stereotypes, and Consumer Preferences

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., Yaprak, A., & Makri, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Tagungsband des 14. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Forschungsforum der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Business Research
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Makri, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Influence of Admiration on Intentions to Visit and Recommend a Destination: The Moderating Role of Negative Basic Emotions

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 4th International Conference on Tourism Research (ICTR)
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Using Automated Facial Expression Analysis to Explore How Emotions Affect Tourists’ Behavioral Intentions in Times of Crisis

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Das weltweite Geschäft mit den lokalen Klischees

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Die Presse (AT), 22.02.2020, by Adrian von Jagow.
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: CC for Marketing

Does an Employee’s Accent Impact Customer Participation in Services?

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Academy of International Business (AIB) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

First Impressions of Foreign-Born Frontline Employees: Impact on Customer Participation

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

Is there a link between personality, emotions and sales performance?

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: EMAC Regional Conference
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The Direct, Indirect, and Conditional Effects of a Foreign Employee’s Accent on Customer Participation in Services

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Global Marketing Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The Relationship between Service Staff Accents and Customer Participation: An Examination of Mediators

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Sichtmann, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
DataReporter WebCare CMP could not load.