251 Publikationen gefunden
How the Corporate Social Performance Can Influence Its Corporate Financial Performance
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: The British Embassy, Vienna (AT), June 9.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Management von Shared Value – eine legitime Corporate Strategy
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: In: Schneider, A. & Schmidpeter, R. (Eds.): Corporate Social Responsibility, Berlin und Wiesbaden: Springer Gabler, pp. 543-555.
AutorInnen: Scholz, M. & de los Reyes, G.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Manner Company Values
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: Report for Josef Manner & Comp. AG, Vienna.
AutorInnen: Czuray, M. & Scholz, M.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Marketingethik – Ein Überblick
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: In: Schneider, A. & Schmidpeter, R. (Eds.): Corporate Social Responsibility, Berlin und Wiesbaden: Springer Gabler, pp. 721-734.
AutorInnen: Smith, C.N., Murphy, P.E., Reibetanz, A. & Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Positive Perspektiven
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: Werte, Das Kundenmagazin der Bankhaus Schelhammer & Schattera AG, Heft 3, pp. 10-11.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Teaching Creating Shared Value
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: The Annual Meeting of the Microeconomics of Competitiveness Network, Boston (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
The How and When for Corporate Norm-Making
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: Society for Business Ethics Annual Conference, Vancouver (CA).
AutorInnen: Scholz, M. & de los Reyes, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
What is Wrong with Armchair Ethics
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: Society for Business Ethics Annual Conference, Vancouver (CA).
AutorInnen: Scholz, M. & de los Reyes, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Why Creating Shared Value Framework Cannot Restore Business Legitimacy
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: The Wharton School, University of Pennsylvania, Philadelphia (US), April 17.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Beyond Profit: Corporations as Corporate Citizens and the Duty to Speak Out Against Human Rights Violations
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Israeli European Policy Network Conference, Herzliya Pituach (IL).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Beyond Profit: Corporations as Corporate Citizens and the Duty to Speak Out Against Human Rights Violations
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Israeli European Policy Network Conference, Friedrich Ebert Stiftung, Berlin (DE), April 10.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Corporations as Citizens: Do Corporations have a Duty to speak out against Russia´s Behavior in the Context of the Ukrainian Conflict?
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Technische Universität München, München (DE), May 19.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Creating Corporate Legitimacy and Shared Value
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: 74th Annual Meeting of the Academy of Management, Philadelphia (US).
AutorInnen: Scholz, M. & de los Reyes, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Creating Shared Value – Participation and Goals Among the European MOC-Members
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: The Annual Meeting of the Microeconomics of Competitiveness Network, Boston (US).
AutorInnen: Scholz, M. & Gartner, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
CSR ist mehr als nur den Stephansdom anmalen
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Prisma Aktuell, Heft 6, pp. 6-7.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Der ehrbare Kaufmann – Ein Leitbild für das 21. Jahrhundert
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Prisma Kreditversicherung, 25-years ceremony, Vienna (AT), July 2.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Ein Vorhang fällt, einer geht auf
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Wirtschaftsblatt (AT), July 02.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
European Economic Actors Divesting From Israel
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: In: Nathanson, R. (Ed.): Corporate Social Responsibility in the EU and in Israel: Corporate Cultures Regarding Humanitarian Law and Human Rights and their Impact on Conflict Situations, Tel Aviv: IEPN, pp. 8-11.
AutorInnen: Scholz, M. & Gartner, S.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Führen über Werte – der ehrbare Kaufmann
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Magazin Training, Nr. 08/2014, 48-49.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
How to Serve the Customer and Still Be Truthful: Methodological Characteristics of Applied Research in Management
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: University Bielefeld, Institute for Interdisciplinary Studies of Science, Bielefeld (DE), June 17.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics