82 Publikationen gefunden
Kooperationen vor dem Hintergrund der digitalen Transformation
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: FHWien der WKW, Study for the Vienna Chamber of Commerce, Vienna.
AutorInnen: Busch, A., Schulz, A.-C. & Scholz, M.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Competence Center for Strategy & Competiveness
Ungenutzte Chancen für österreichische Mittelunternehmen durch geringe Präsenz von Beiräten
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Aufsichtsrat aktuell, Ausgabe 4, pp. 26-30.
AutorInnen: Busch, A., Schulz, A.-C., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Strategy & Competiveness
Does (Over-)Compensation Influence Corporate Reputation?
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Review of Managerial Science, Vol. 14 (4), pp. 903-927.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Flickinger, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Downsizing and the Fragility of Corporate Reputation: An Analysis of the Impact of Contextual Factors
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Scandinavian Journal of Management, Vol. 34, pp. 40−50.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Johann, S.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Motive und Gründe für die Einrichtung von Beiräten im Mittelstand
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 22. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zu Entrepreneurship, Innovation und Mittelstand (G-Forum), Stuttgart (DE).
AutorInnen: Busch, A., Schulz, A.-C. & Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Strategy & Competiveness
The Diffusion of MBA Programs in Germany: An Empirical Analysis through an Institutional Lens
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 78th Annual Meeting of the Academy of Management, Chicago (US).
AutorInnen: Kerstin, F. & Schulz, A.-C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Impact of Earnings Expectations on Corporate Downsizing
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Strategic Management Journal, Vol. 39, pp. 2691−2702.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Institutionalization of MBA Programs in Germany
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: European Academy of Management Conference, Reykjavik (IS).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Fehre, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Kündigungen schaden dem Firmenruf
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Die Presse (AT), by Veronika Schmidt
AutorInnen: Schulz, A.-C.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Leaner and Meaner: How the Stock Market Legitimized Corporate Slimming Cures
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Himme, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Overpayment and Applause? The Influence of CEO Compensation on Firm Reputation
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Flickinger, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
How Layoff Characteristics Influence a Firm’s Reputation: An Empirical Analysis of the SP 100 Firms
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: 76th Annual Meeting of the Academy of Management, Anaheim (US).
AutorInnen: Johann, S. & Schulz, A.-C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
How Wall Street Legitimized Corporate Downsizing
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: 36. Annual Meeting of the Strategic Management Society, Berlin (DE).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Himme, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Overpayment and Applause? The Influence of CEO Compensation on Firm Reputation
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: 36. Annual Meeting of the Strategic Management Society, Berlin (DE).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Flickinger, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Diffusion of MBA Programs in Germany
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: Symposium: Governance, Performance & Leadership of Research in Public Organizations, Munich (DE).
AutorInnen: Fehre, K. & Schulz, A.-C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Impact of Earnings Pressure on Layoff Announcements
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: VHB Pfingsttagung, Vienna (AT).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Intellectual Link between Management Research and Popularization Media: A Bibliometric Analysis of the Harvard Business Review
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: Academy of Management Learning and Education, Vol. 14, pp. 31−49.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Nicolai, A. T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Are Investment Analysts Optimistically Based Towards Downsizing?
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: WK Org Workshop, Jena (DE).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Corporate Downsizing: The Impact of Earnings Pressure
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: 34. Annual Meeting of the Strategic Management Society, Madrid (ES).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
How Popular is Popularization Among Scientists? The Case of the Harvard Business Review
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: 73rd Annual Meeting of the Academy of Management, Orlando (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C., Klee, E. & Nicolai, A. T.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy