Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

1530 Publikationen gefunden

Advanced Adaptive Spatial Augmented Reality utilizing Dynamic in-situ Projection in Industrial Site Assembly

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: In Proceedings of the 55th CIRP Conference on Manufacturing Systems
AutorInnen: Rupprecht, P., Kueffner-McCauley, H., Trimmel, M., Hornacek, M. & Schlund, S.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Analyzing Cultural Differences of Destination Commercials Using Facial Expression Analysis

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Tourism, Hospitality & Events International Conference (THE INC)
AutorInnen: Weismayer, C., Pezenka, I., Bourdin, D., & Gómez-Díaz, L.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Antecedents of Business Engagement in Partnerships for Sustainability

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: ISBEE Congress 2022, International Society of Business, Economics, and Ethics, Bilbao (ES), July 2022
AutorInnen: Riegler, M., Burton, A., Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Antecedents of Business Engagement in Partnerships for Sustainability

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Academy of Management Annual Meeting Proceedings
AutorInnen: Riegler, M., Burton, A., Scholz, M., Jarmai, K.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Are Consumers More Hesitant to Co-Produce Services With Foreign-Accented vs. Local Employees?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Consortium for International Marketing Research (CIMaR) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C., & Davvetas, V.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Assessing the Legitimacy of Corporate Political Activity: Uber and the Quest for Responsible Innovation

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Journal of Business Ethics, 2022 - Springer, https://doi.org/10.1007/s10551-022-05115-z
AutorInnen: de los Reyes, G., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Assessing the legitimacy of corporate political activity: Uber and the quest for responsible innovation

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: 11th Trans-Atlantic Business Ethics Conference (TABEC) 2022
AutorInnen: de los Reyes, G., Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Assessing the Legitimacy of Corporate Political Activity: Uber and the Quest for Responsible Innovation

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Fifth Annual Forum: Business Ethics in the 6ix, May 16-17, 2022; online
AutorInnen: Scholz, M., de los Reyes, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Attraktivität erhöhen, besonders in der Krise

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Magazin Training
AutorInnen: Bärmann, S., Maxl-Studler, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

Blurring boundaries between PR, advertising and journalism: Ethical challenges for PR practitioners and possible solutions.

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: ECREA 2022
AutorInnen: Seiffert-Brockmann, J., Russmann, U., Einwiller, S., Reiter, G., Stürmer, L. & Kresser, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management

Blühend aber kein Selbstläufer: Auch Gartentourismus will gelernt sein

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: TAI Tourist. Austria. International; Nr.: 2402, S. 32
AutorInnen: Wagner, D., Haller, L.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management

Boosting your message: Using adverbs for impact in business writing

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: In: Teaching English with Corpora, Edited by Viana, V.
AutorInnen: Slattery, L., Prewett-Schrempf, C., Pullen, A., Urmston, M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: CC for Business English

Can online translation tools help learners write more polite emails?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: 35th IATEFL BESIG Annual Conference
AutorInnen: Pullen., A., Slattery, L.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Business English

Chancen und Herausforderungen digitalen Lernens – Erfahrungen und Reflexionen am Beispiel der FHWien der WKW

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Didaktische Herausforderungen digitaler Lehr-Lernszenarien (Fachtagung der Landesverteidigungsakademie und des Sprachinstituts des Bundesheeres)
AutorInnen: Schwaiger, S.; Ruge, W. B.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Teaching & Learning Center

Coaching im Online-Setting

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Magazin Training
AutorInnen: Bärmann, S., Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

Corporate Political Engagement

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Mont Blanc Circle Prag (CZE)
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Corporate Political Responsibility

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: FASPE (Fellowships at Auschwitz for the Study of Professional Ethics) 2022, April 26.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Keynote bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Das beste Talent bringt nichts, wenn es nicht gefördert wird

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Marketing Club Österreich (MCÖ), Vortrag und Podium, 28.03.-30.03.2022
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Communication Management

Das riskante politische Engagement von Unternehmen im Kriegsfall

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Wirtschaftswoche (DE), 03.03.2022
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Der "Culture Fit" als Bias Falle?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: HRWeb
AutorInnen: Warmuth, G.,
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization