Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

95 Publikationen gefunden

The Interplay of Organic Labels, Domestic Country-of-Origin Cues, and Natural Imagery in Shaping Consumers’ Attitudinal and Behavioral Responses to Dairy Products

Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: 8. French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior
AutorInnen: Frankhofer, P., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

What Can I Expect From This Brand? Development and Validation of a Consumer-Brand Relationship Norms Scale

Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Global Marketing Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Makri, K., & Halkias, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Analyzing Cultural Differences of Destination Commercials Using Facial Expression Analysis

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Tourism, Hospitality & Events International Conference (THE INC)
AutorInnen: Weismayer, C., Pezenka, I., Bourdin, D., & Gómez-Díaz, L.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Are Consumers More Hesitant to Co-Produce Services With Foreign-Accented vs. Local Employees?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Consortium for International Marketing Research (CIMaR) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C., & Davvetas, V.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Emotionale Botschaften in Non-Profit-Werbung: Auswirkungen auf die Glaubwürdigkeit und die Spendenwahrscheinlichkeit

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Emotionale Botschaften in Non-Profit-Werbung: Auswirkungen auf die Glaubwürdigkeit und die Spendenwahrscheinlichkeit
AutorInnen: Kurzmann M., Pezenka I.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

How a Salesperson’s Empathy impacts Buyer Satisfaction ‐ the moderating Role of Emotions

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: American Marketing Association Global Marketing SIG Conference
AutorInnen: Pezenka I., Zehetner A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Is There More Than One Ratio Bias? If So, Why?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Journal of Behavioral Decision Making
AutorInnen: Bourdin, D., Engin, A., & Vetschera, R.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

lntuition and Cognition: How First lmpressions Lead to Biased Consumer Behavior

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Dissertation, Universität Wien
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Poker Face or Smiley Face? The Interplay of Employees’ Emotional Expressiveness and Personality in Shaping Job Skills

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Frontiers in Service
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Weismayer, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Sharing Emotions: Empathy and Its Influence on Selling Skills

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Sind Frauen die besseren Verkäuferinnen?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Zukunft verantwortungsvoll gestalten – Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The lights and darks of unlimited access to information, social media and word of mouth in higher education marketing: Why better-informed students may be less satisfied

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: ICFET '22: Proceedings of the 8th International Conference on Frontiers of Educational Technologies
AutorInnen: Zehetner, A.; Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The lights and darks of unlimited access to information, social media and word of mouth in higher education marketing: Why better-informed students may be less satisfied.

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: International Conference on Frontiers of Educational Technologies (ICFET)
AutorInnen: Zehetner A., Pezenka I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Visualization and Framing of Numerical Information in ‘Green’ Brand Messages

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Reiter, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Zahlen zaubern uns Ideen in den Kopf

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Die Presse (AT), 10.09.2022, by Veronika Schmidt.
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management

„Zukunft verantwortungsvoll gestalten“. Eine Einleitung

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Zukunft verantwortungsvoll gestalten – Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021
AutorInnen: Russmann U., Pezenka I., Ortiz D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Are Women better Sellers? Gender Differences in Emotion Expression during Sales Conversations

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Global Sales Science Institute / AMA Sales SIG Conference
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Are Women better Sellers? Gender Differences in Emotion Expression during Sales Conversations

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Proceedings of the Global Sales Science Institute / AMA Sales SIG Conference
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Automat statt Akzent

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: studio! (Heft 2/2021)
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Decision-Maker Characteristics and the Ratio Bias: What Drives Preferences for Ratios of High vs. Low Numbers?

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Conference on Operational Research
AutorInnen: Engin, A., Vetschera, R., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management