102 Publikationen gefunden
Drivers of Emotions in Airbnb-Reviews
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: In J. Pesonen & J. Neidhardt (eds), Information and Communication Technologies in Tourism 2019 (pp. 67-79)
AutorInnen: Weismayer C., Pezenka I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Drivers of Emotions in Airbnb-Reviews
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: ENTER 2019
AutorInnen: Weismayer C., Pezenka I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
How Country Stereotypes and Brand Globalness drive Brand Preferences in Austria and the Netherlands: Consumer Ethnocentrism and Hedonic/Utilitarian Product Characteristics as Moderators
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: American Marketing Association (AMA) Winter Academic Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Salespeople’s Emotions in different Stages of Sales Conversations
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 13th Global Sales Science Institute Conference (GSSI)
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Salespeople’s Emotions in different Stages of Sales Conversations
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: The Sales Ecosystem – Defining and Exploring How Proceedings of the 13th Annual Global Sales Science Institute Conference (pp. 15-19)
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sind Gefühle leicht entschlüsselbar?
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Der Standard, by Katharina Kropshofer
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Relationship between Seller Personality and Buyer Evaluations: Facial Expressions as Moderators
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Regional EMAC Conference
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
A text-mining based Detection of Kano’s Factors in Online Reviews. 47th European Marketing Academy Conference
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 47th European Marketing Academy Conference
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Aspect-Based Sentiment Detection: Comparing Human Versus Automated Classifications of TripAdvisor Reviews
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: In B. Stangl & J. Pesonen (eds), Information and Communication Technologies in Tourism 2018 (pp. 365-380). Springer International Publishing. doi: 10.1007/978-3-319-72923-7_28
AutorInnen: Weismayer C., Pezenka I., Gan C.HK.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Factors influencing the Ratio Bias
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: EURO Journal on Decision Processes
AutorInnen: Bourdin, D., & Vetschera, R.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Problemfelder des Online-Targetings aus Unternehmenssicht
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: In Tagungsband des 12. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pusterhofer T., Pezenka I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The contemporary experience in hospitality based on emotions
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: UNIVALI - Universidade do Vale do Itajaí
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Keynote bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Effects of Brand Globalness Perceptions and Brand Origin Stereotypes on Brand Preference: Consumer Ethnocentrism, Product Involvement, and Hedonic/Utilitarian Product Characteristics as Moderators
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Biometrische Analysetools in der Sales-Ausbildung
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Verkaufen, 2017/05
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Emotions in the sales process - how to enrich sales classes with biometric research tools
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Global Sales Science Institute Conference (GSSI)
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Erlebnis als Versprechen der Sharing Economy - Eine Big Five Studie am Beispiel von Airbnb NutzerInnen
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In C. Sauer (Ed.), Tagungsband des 11. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen, S. 1008-1013.
AutorInnen: Pezenka, I., Winkler, P., Weismayer, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Factors Influencing the Ratio Bias
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Conference of the International Federation of Operational Research Societies (IFORS)
AutorInnen: Bourdin, D., & Vetschera, R.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Identifying Emerging Research Fields: A Longitudinal Latent Semantic Keyword Analysis
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Scientometrics, 113(3), 1757-1785
AutorInnen: Weismayer, C., & Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Paired Comparisons or Sorting? Comparing Web-based Methods for Collecting Similarity Data for Large Stimulus Sets for Destination Image Positioning
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Journal of Travel Research, 56 (4), 482–495
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Personality Impacts on the Participation in Peer-to-Peer (P2P) Travel Accommodation Services
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In R. Schegg, & B. Stangl (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2017 (pp.767-780)
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C., & Lalicic, L.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management