Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

1530 Publikationen gefunden

Problemfelder des Online-Targetings aus Unternehmenssicht

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: In Tagungsband des 12. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pusterhofer T., Pezenka I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Productive, democratic validity claims? – Testing the role of Jürgen Habermas’ validity claims for the quality of public discourse.

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: The Deliberative Quality of Communication Conference 2018
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management

Project Assignment and its Interplay of Management Controls

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 13th Workshop on Accounting and Economics, Paris (FR).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Reasons for Collective Corporate Norm-Making: Why Companies Co-Create the Rules of the Game

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Society for Business Ethics Annual Conference, Chicago (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Resilient Ontology Support Facilitating Multi-Perspective Process Integration in Industry 4.0.

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Proceedings of the 10th International Conference on Subject-Oriented Business Process Management, 9:1–9:10
AutorInnen: Kaar, C., Frysak, J., Stary, C., Kannengiesser, U., & Müller, H
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy

respACT #ThinkTank fördert Dialog zu Nachhaltigkeit zwischen Wirtschaft und Wissenschaft

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: APA OTS, November 26.
AutorInnen: Ortiz, D., Czuray, M. & Zipperer, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Respiratory syncytial virus fusion protein-specific B cell repertoires induced by natural infection or vaccination

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Università degli Studi di Siena, USiena-air
AutorInnen: Schneikart, G.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Responsibility, Innovation and Networks: Linking Discourses and Concepts

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 13th Wageningen International Conference on Chain and Network Management “Sustainability and Innovation in Chains and Network”, Ancona (IT).
AutorInnen: Jarmai, K. & Martinuzzi, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Social and Cultural Impacts of Tourism: the Case of the Bulgarian Villages Gorno Draglishte and Dobarsko

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Wissen und Entwicklung III: Texte des Österreichischen Nachwuchspreises für Entwicklungsforschung 2015 und 2017
AutorInnen: Katelieva, M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management

Spannungsverhältnis Nachhaltigkeit & Public Affairs

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: respACT Pro CSR-ExpertInnen Talk, Haus der Industrie, June 12.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Strategic communication and emergence. A dual narrative framework

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: International Journal of Strategic Communication, 12(4), 382-398
AutorInnen: Winkler, P. & Etter, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management

Strategische Personalentwicklung in Unternehmen wirksam kommunizieren.

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: HRweb.at
AutorInnen: Bärmann, S.; Covarrubia Venegas, B.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

Structuring Political CSR: Towards a Taxonomy and a Model

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: The 10th TransAtlantic Business Ethics Conference (TABEC), Washington (USA).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Tanz mit der Zukunft. Personalentwicklung auf dem Prüfstand.

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Magazin TRAiNiNG, Nr. 08/2018, S. 42-43 ​
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

Team Activation: Network

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Intercultural Training Tool Kit: Activities for Developing Intercultural Competence for Virtual and Face-to-face Teams
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Human Resources & Organization

Teams entwickeln ist schon schwer, virtuelle noch viel mehr?

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: In: Covarrubias Venegas, B., Thill, K., Domnanovich, J. (eds) Personalmanagement. Forschung und Praxis an der FHWien der WKW.
AutorInnen: Bärmann, S.; Gauss-Kuntze, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Human Resources & Organization

The contemporary experience in hospitality based on emotions

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: UNIVALI - Universidade do Vale do Itajaí
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Keynote bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Diffusion of MBA Programs in Germany: An Empirical Analysis through an Institutional Lens

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 78th Annual Meeting of the Academy of Management, Chicago (US).
AutorInnen: Kerstin, F. & Schulz, A.-C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The Effects of Brand Globalness Perceptions and Brand Origin Stereotypes on Brand Preference: Consumer Ethnocentrism, Product Involvement, and Hedonic/Utilitarian Product Characteristics as Moderators

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Enduring Potential of Justified Hypernorms

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: INSEAD Working paper 2018/55/ATL.
AutorInnen: Scholz, M., de los Reyes, G. & Smith, N.C.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics