Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

1530 Publikationen gefunden

Coaching zwischen Theorie und Praxis.

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Magazin Training, Nr. 01/2017, S. 32-33
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

Collective Action in der pharmazeutischen Industrie - Theorie trifft Praxis

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: New Business – das Magazin für Unternehmer, Heft 7, pp. 44-45.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Complementary Monopolies and Multi-Product Firms

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Economics Letters, Vol. 157, pp. 28-30.
AutorInnen: Kopel, M., Löffler, C. & Pfeiffer, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Corporate Political Action

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: FASPE Donor Meeting, Berlin (DE).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Creating Shared Value

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: CSR News
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

CSV - Restoring the Legitimacy of Business and Advancing Competitiveness

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Competitiveness Review, Vol. 29 (1), pp. 2-4.
AutorInnen: Scholz, M., de los Reyes, G. & Pfitzer, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Das Streben nach unbefleckter Freiheit

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Arbeit & Wirtschaft, Heft 7, pp. 6-11., by Sophia Fielhauer-Resei & Christian Resei
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Digital Gamified Effort Feedback Mechanism to Enhance Information Coverage in Multi-Attribute Decision-Making.

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In N. Bourbakis, G. A. Tsihrintzis, V. Maria, & G. Papadopoulos (Eds.), 2017 8th International Conference on Information, Intelligence, Systems & Applications (IISA)
AutorInnen: Frysak, J., & Bernroider, E. W. N.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy

Drittmittelfinanzierung an österreichischen Hochschulen

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Transparency International Austrian Chapter and Austrian Federal Ministry of Science, Research and Economy, Vienna (AT), September 26.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Emotions in the sales process - how to enrich sales classes with biometric research tools

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Global Sales Science Institute Conference (GSSI)
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Entry Points for Responsible Research and Innovation – A Case Study of Small and Medium-Sized Austrian Medical Device Enterprises

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: EU-SPRI Annual Conference “The Future of STI – The Future of STI Policy”, Vienna (AT).
AutorInnen: Jarmai, K. & Auer, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Erlebnis als Versprechen der Sharing Economy - Eine Big Five Studie am Beispiel von Airbnb NutzerInnen

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In C. Sauer (Ed.), Tagungsband des 11. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen, S. 1008-1013.
AutorInnen: Pezenka, I., Winkler, P., Weismayer, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Ethik im Coaching.

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Magazin Training, Nr. 04/2017, S. 30-31
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

Factors influencing the attitude towards organic private labels in sustainability-oriented target groups.

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 18th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Dublin
AutorInnen: Pittner, M., Kolar, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Leadership & Social Skills

Factors Influencing the Ratio Bias

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Conference of the International Federation of Operational Research Societies (IFORS)
AutorInnen: Bourdin, D., & Vetschera, R.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Feedback Mechanisms for Decision Support Systems: A Literature Review

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In Recent Advances in Information Systems and Technologies , Vol. 570
AutorInnen: Frysak, J.,
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy

From Information to Empowerment: Teaching Sustainable Business Development by Enabling an Experiential and Participatory Problem-Solving Process in the Classroom

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: The International Journal of Management Education, Vol. 15, pp. 318-331.
AutorInnen: Ortiz, D. & Huber-Heim, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Führungskommunikation in einem komplexitätsbewussten Management der Integrierten Kommunikation im digitalen Zeitalter

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Dissertation, Wirtschaftsuniversität Wien
AutorInnen: Martin, S.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Communication Management

Global Responsibility: Business Ethics and the Global Dimension of Entrepreneurial Responsibility

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: corporAID Seminar on Global Responsibility, Vienna (AT), June 13.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Going experiential in public relations teaching: How to enrich PR classes with biometric research tools

Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: EUPRERA Conference
AutorInnen: Russmann U., Pezenka I., Winkler P.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management