225 Publikationen gefunden
The Intellectual Link between Management Research and Popularization Media: A Bibliometric Analysis of the Harvard Business Review
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: Academy of Management Learning and Education, Vol. 14, pp. 31−49.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Nicolai, A. T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Middleman as a Panacea for Supply Chain Coordination Problems
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: European Journal of Operational Research, Vol. 240 (3), pp. 393-400.
AutorInnen: Arya, A., Löffler, C., Mittendorf, B. & Pfeiffer, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Unabhängige Medienberichterstattung 2.0. Diskussion von Möglichkeiten der aktiven Partizipation der Zivilbevölkerung an der Erstellung unabhängiger Medienberichterstattung
Veröffentlichungsjahr: 2015
Medium: Underdocs Workshop 2015, University of Vienna
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Are Investment Analysts Optimistically Based Towards Downsizing?
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: WK Org Workshop, Jena (DE).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Corporate Downsizing: The Impact of Earnings Pressure
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: 34. Annual Meeting of the Strategic Management Society, Madrid (ES).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Domestic Transfer Pricing for Tax Considerations in the Multinational Enterprise
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Forschungskolloquium "Finanzen, Rechnungswesen und Steuern", Georg-August-Universität Göttingen, Göttingen (DE), May 15.
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Establishment and evaluation of a feline foamy virus subviral particle-based vaccine strategy for induction of neutralizing antibodies against HIV-1
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: Robert Koch-Institut
AutorInnen: Schneikart, G.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Market- versus Cost-based Transfer Pricing, Intra-company Coordination and Competitive Behavior on the Intermediate Market
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: 76. Wissenschaftliche Jahrestagung der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft, Leipzig (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Market- versus Cost-based Transfer Pricing, Intra-company Coordination and Competitive Behavior on the Intermediate Market
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: 11th Workshop on Accounting and Economics, Odense (DK).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Sourcing Strategies of the Multi-Input-Multi-Product Firm
Veröffentlichungsjahr: 2014
Medium: 15. Symposium zur ökonomischen Analyse der Unternehmung, German Economic Association for Business Administration, Regensburg (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Centralized versus Decentralized External Financing, Winner Picking and Corporate Socialism
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: Jahrestagung des Vereins für Socialpolitik, Düsseldorf (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Discussion of: Smart Grids Incentives as a Corporate Governance Paradox
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: Conference on Corporate Governance in Network Industries, Vienna (AT).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
How Popular is Popularization Among Scientists? The Case of the Harvard Business Review
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: 73rd Annual Meeting of the Academy of Management, Orlando (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C., Klee, E. & Nicolai, A. T.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Market- versus Cost-based Transfer Pricing, Intra-company Coordination and Competitive Behavior on the Intermediate Market
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: 8th Accounting Research Workshop, Basel (CH).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Matchmakers or Wedding Guests? Exploring Financial Analyst’s Assessments of M&A Decisions
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: Strategic Management Society Special Conference, Glasglow (GB).
AutorInnen: Schulz, A.-C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Overoptimistic Earnings Forecasts: Layoff Announcements and Investment Analysts
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: 13th European Academy of Management Conference, Istanbul (TR).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Produktion in der Wolke-vom 3D Drucker zum „4th party production provider”: Generative Produktions-technologien als Impulsgeber für Innovationen in Wertschöpfungssystemen
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: In: Granig, P., Hartlieb, E., Lercher, H. (Hrsg.): Innovationsstrategien - Von Produkten und Dienstleistungen zu Geschäftsmodellinnovationen, Springer, Wiesbaden, 2013, 229-240
AutorInnen: Mayrhofer, W., Steinwender, A.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Simulation-Based Optimization of Personnel Assignment Planning in Sequenced Commercial Vehicle Assembly: A Software Tool for Iterative Improvement
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: Journal of Manufacturing Systems, Vol. 32, Issue 3, July 2013, 423–428
AutorInnen: Mayrhofer, W., März, L., Sihn, W.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The 4th Party Production Provider: Enabling additive manufacturing in industrial environments
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: 5th International Conference Management of Technology - Step to Sustainable Production (MOTSP 2013), May 29-31, 2013, Novi Vinodolski, Croatia
AutorInnen: Mayrhofer, W., Steinwender, A., Sihn, W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Irreversibility Effect and Agency Conflicts
Veröffentlichungsjahr: 2013
Medium: Theory and Decision, Vol. 74 (2), pp. 219-239.
AutorInnen: Löffler, C., Pfeiffer, T. & Schneider, G.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy