1474 Publikationen gefunden
Schreibmotivation: Ein Online-Kurs für Studierende gegen den inneren Schweinehund
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Die Schreibtasche für Schreibdidaktik
AutorInnen: Miglar, K.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Writing Center
Supporting young audiences? Three questions for PSM from qualitative analyses of young people’s media use and the multidimensionality of trust in Austria and Finland.
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: RIPE@2024 Conference
AutorInnen: Reiter, G. & Horowitz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
The Creative Tourist: A Eudaimonic Perspective
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Emerald Publishing
AutorInnen: Matteucci, X., & Smith, M. K.
Kategorie: Monographie
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
The Influence of Employee Accent on Customer Participation in Services
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Journal of Service Research
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C., & Davvetas, V.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Interplay of Organic Label, Natural Imagery, and Domestic Country-of-Origin Claim in Shaping Consumer Responses: Independent, Interactive, and Conditional Effects
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Annual Meeting of the Association of Marketing Theory & Practice (AMTP)
AutorInnen: Bourdin, D., & Frankhofer, P.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Tracing emotional responses to nature-based tourism commercials and tagging individual sequences
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Tourism Recreation Research
AutorInnen: Weismayer, C.; Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Vertrauen junger Nutzer:innen in öffnentlich-rechtliche Nachrichtenangebote.
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Public Value Bericht 2023/24
AutorInnen: Reiter, G.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Journalism & Media Management
Welche Faktoren beeinflussen die Gründungsneigung der FH-AbsolventInnen?
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: 17. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Worek, M., Ulm, K., Schieber, M., Miksche, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Management & Entrepreneurship
What Is to Be Expected? Optimizing the Operationalization of Consumer-Brand Relational Norms
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Psychology & Marketing
AutorInnen: Makri, K., Bourdin, D., & Herz, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Young Audiences and their perception of trustworthy news. A qualitative study of Finland and Austria on media usage, media values and media literacy.
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: YouthMediaLife 2024
AutorInnen: Horowitz, M., Reiter, G. & Matikainen, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Zukunftsperspektiven ud Herausforderungen im Bauwesen in der Ausbildung
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Camillo Sitte Bautechnikum Jobmesse für die Bauwirtschaft
AutorInnen: Dilch, C.; Dolinsek, D.; Egger, R.; Hagmann, S.; Körbler, A.; Wertschnig, H.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Real Estate Management
ÖGSWoMan in Law: Führungsmodelle und Netzwerken
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: ÖGSW (Österreichische Gesellschaft der Steuerberater und Wirtschaftsprüfer): Netzwerkveranstaltung
AutorInnen: Martin, S.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Communication Management
"It’s about time!” Organizational ambidexterity in SMEs: A temporal Perspective.
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: European Group for Organizational Studies Colloquium 2023, Cagliari
AutorInnen: Schulz, A.-C., Garaus, C. & Posch, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
A learning studio concept for piloting and evaluating hybrid didactic methods
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: CLF 13TH CONFERENCE ON LEARNING FACTORIES, 9-11 MAY 2023, REUTLINGEN UNIVERSITY GERMANY, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4457058 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4457058
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
A learning studio concept for piloting and evaluating hybrid didactic methods
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: SSRN Tomorrow's Research Today, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=4457058 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.4457058
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
A physical internet solution to ignite circular economies in logistics industries
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: TAKE 2023 – The Multidisciplinary Conference on Intangibles, 28th and the 30th of June
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
A Returnable Transport Item to Integrate Logistics 4.0 and Circular Economy in Pharma Supply Chains
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: ICIL 2023, International Conference on Industrial Logistics, May 31 – June 02
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W., Frysak, J., Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
A Returnable Transport Item to Integrate Logistics 4.0 and Circular Economy in Pharma Supply Chains
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Tehnicki glasnik/Technical Journal
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W., Frysak, J., Löffler, C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Access to Justice
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Edward Elgar
AutorInnen: Jaakko H., Smits J. and Valcke C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Management & Entrepreneurship
AI Adoption Challenges in Manufacturing Family Firms: A Case Study
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: ISPIM Innovation Conference 5.-7.6.203
AutorInnen: Worek M., Aaltonen, P.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Management & Entrepreneurship