1475 Publikationen gefunden
No Interaction on Instagram: Political Parties Use of Instagram in the 2014 Swedish Election Campaign.
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: In Ibrahim, Y. (Ed.), Handbook of Research on Recent Developments in Internet Activism and Polit-ical Participation (pp. 33–51).
AutorInnen: Russmann, U., & Svensson, J.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Journalism & Media Management
Online Job Interviews: Research, Apply, Speak!
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: The 34th IATEFL BESIG Annual Conference
AutorInnen: Slattery, L
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Business English
Online Marketing Tools für zielgruppengerechtes Employer Branding & Recruiting
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: HRWeb
AutorInnen: Hampel, B.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Organisationslaboratorium goes Minecraft | Ein Erfahrungsbericht zur Virtuellen Lehre an der FHWien der WKW
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: HRweb
AutorInnen: Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Performative Change - Digitisation and the Organisational Turm from Dogma to Style
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Nomos
AutorInnen: Duschlbauer, T., Grüblbauer, J., Martin, S., Winkler, P.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Communication Management
Place Branding a partir de la influencia de pueblos originarios
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: VIII Foro Latinoamericano de Marca Pais, 13. November 2020, Online
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Keynote bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Podiumsdiskussion Zukunft der touristischen Ausbildung
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Hotel Optimal Konferenz
AutorInnen: Aubke, F.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Really a European Populist Zeitgeist? How populists used Facebook posts and ads for campaigning across 11 countries in the European Election Campaign 2019.
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Workshop on “European Elections 2019”, Amsterdam Centre for European Studies (ACES), Amsterdam, Netherlands.
AutorInnen: Kruschinski, S., Haßler, J., Bene, M, Baranowski, P., Ceron, A., Fenoll, V., Jackson, D., Larsson, A. O., Lilleker, D., Magin, M., Maurer, P., Russmann, U., Schlosser, K., Veneti, A., & Wurst, A.-K
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Recent trends in the development of assistance systems for biomedical research from a managerial perspective
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Technischen Universität Wien, reposiTUm
AutorInnen: Schneikart, G.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Reciprocal learning assistance systems in smart manufacturing
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Online Teaching and Learning in Higher Education, Chapter 10, pp. 185-201, ISSN 2662-5628/ ISBN 978-3-030-48189-6 ; ISS; DOI: 10.1007/978-3-030-48190-2_10
AutorInnen: Ansari, F., Mayrhofer, W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Respekt gesucht – Vertrauen gefragt
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Magazin Training
AutorInnen: Hampel, B.; Thill, K.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Responsible Innovation or Political Deliberation as Camouflage? The Uber Case
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: 36th EGOS Colloquium, Hamburg (DE).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Responsible Innovation: Unternehmerische Verantwortung und Collective Action
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: In: Markus Hengstschläger & Rat für Forschung und Technologieentwicklung (Eds.): Digitaler Wandel und Ethik, Elsbethen: ecowin Verlag, pp. 344-368.
AutorInnen: Riegler, M. & Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
S-BPM Diagrams as Decision Aids in a Decision Based Framework for CPS Development
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: In M. Freitag, A. Kinra, H. Kotzab, H.-J. Kreowski, & K.-D. Thoben (Eds.), Subject-Oriented Business Process Management. The Digital Workplace – Nucleus of Transformation
AutorInnen: Frysak, J.,
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Digital Economy
Second-Order Management – How Second-Order Concepts Contribute to Solutions within Complex Environments
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, Volume 18, Number 6 (ISSN: 1690-4524) Pg. 59-65
AutorInnen: Belcredi, P., Stingl de Vasconcelos Guedes, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Digital Economy
Second-Order Management – How Second-Order Concepts Contribute to Solutions within Complex Environments
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: 24nd World Multiconference on Systemics, Cybernetics and Informatics: WMSCI 2020
AutorInnen: Belcredi, P., Stingl de Vasconcelos Guedes, T.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Digital Economy
Selbstgesteuertes Lernen
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Magazin Training
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Simple Rules | Komplexität mithilfe von einfachen Regeln meistern (komplexe Krisensituationen)
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: HRweb
AutorInnen: Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Sind Boni für Führungskräfte in Corona-Zeiten unanständig?
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Salzburger Nachrichten (AT), August 19, by Helmut Kretzl & Regina Reitsamer.
AutorInnen: Scholz, M. & Schulz, A.-C.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Six Ways Companies Can Promote and Protect Human Rights
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: MIT Sloan Management Review, November 3.
AutorInnen: Scholz, M. & Smith, N.C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (nicht peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy