Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

1550 Publikationen gefunden

Tax-funded Digital Government Communication in Austria: Members of the Government on Facebook.

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Journal of Communication, 35(2), 140–164.
AutorInnen: Russmann, U., Hametner, M., & Posch, E.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management

Terra Incognita: Institutionalization of MBA Programs in Germany

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: 36th EGOS Colloquium, Hamburg (DE).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Fehre, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The Appropriation of Māori identities in the nation branding and public diplomacy of Aotearoa New Zealand: an attempt to understand how cultural identities are self-constructed, planned and projected for specific communication purposes.

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Dissertation, University Pompeu Fabra, Barcelona
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The Citizen as Contributor—Letters to the Editor in the Austrian Tabloid Paper Kronen Zeitung (2008–2017).

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Journalism Studies, 21(8), 1127–1145.
AutorInnen: Hayek, L., Mayrl, M. & Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Journalism & Media Management

The COMPASS Self-Check Tool

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: In: Emad Yaghmaei & Ibo van de Poel (Eds.): Assessment of Responsible Innovation: Methods and Practices, London: Routledge, pp. 198-217.
AutorInnen: Tharani, A., Jarmai, K., Schönherr, N., & Urban, P.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The creation of authentic dining experiences in restaurants with particular focus on the narrative framing of menus

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: TTRA 2020
AutorInnen: Fritz, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management

The Direct, Indirect, and Conditional Effects of a Foreign Employee’s Accent on Customer Participation in Services

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Global Marketing Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The Effect of Emerging Economies Operations on Knowledge Utilization: The Behavior of International Companies as Exaptation and Adaptation

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: In: Marinov, M.A., Marinova, S.T., Larimo, J.A., Leposky, T. (eds) International Business and Emerging Economy Firms. Palgrave Studies of Internationalization in Emerging Markets. Palgrave Macmillan, Cham
AutorInnen: Aaltonen P., Torkkeli L., Worek M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Human Resources & Organization

The Impact of Corporate Downsizing on Analysts' Earnings Forecasts

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: 80th Annual Meeting of Academy of Management, Vancouver (CA).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The Relationship between Service Staff Accents and Customer Participation: An Examination of Mediators

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Sichtmann, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The respiratory syncytial virus fusion protein-specific B cell receptor repertoire reshaped by post-fusion subunit vaccination

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Elsevier Inc., Vaccine 38, 2020
AutorInnen: Schneikart, G., Tavarini, S., Sammicheli, C., Torricelli, G., Guidotti, S., Andreano, E., Buricchi, F., D'Oro, U., Finco, O., Bardelli, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The Win Win (Business) Case for Social Responsibility during COVID-19 Crisis

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: MCiT Forum 2020, virtual, June 10.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Those who have the power get the coverage – Female politicians in campaign coverage in Austria across time

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Journalism. Published online ahead of print. doi: 10.1177/1464884920916359
AutorInnen: Hayek, L., & Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Journalism & Media Management

Tipps & Tricks: Schreibtechniken zur Selbstreflexion | Mit klarem Kopf durch die Krise

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: HRweb
AutorInnen: Thill, Katharina
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

Towards a Preliminary Model of Antecedents of Private Governance

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: 7. GSOM Emerging Markets Conference, St. Petersburg (RUS)
AutorInnen: Riegler, M., Scholz M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Verantwortungsvolle Unternehmensführung im österreichischen Mittelstand – Vision und Praxis

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Wiesbaden: Springer Gabler.
AutorInnen: Ortiz, D., Czuray, M. & Scholz, M.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Vorreiter für ein besseres Business

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Der Kurier (AT), November 27.2020
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Voter Targeting Online in Comparative Perspectives: Political Party Websites in the 2008/2009 and 2013 Austrian and German Election Campaigns

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Journal of Political Marketing, 19(3), 177–200. doi: 10.1080/15377857.2016.1179241
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management

Wahlkampf auf Instagram und was bei den WählerInnen ankommt und was nicht: Eine Analyse zweier Instagram-Profile von Spitzenkandidaten im österreichischen Nationalratswahlkampf 2017

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: C. Brantner, K. Lobinger, G. Götzenbrucker & M. Schreiber (Hrsg.), Vernetzte Bilder. Visuelle Kommunikation in Sozialen Medien (S. 89–109)
AutorInnen: Rußmann, U.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Journalism & Media Management