Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

1475 Publikationen gefunden

Salespeople’s Emotions in different Stages of Sales Conversations

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 13th Global Sales Science Institute Conference (GSSI)
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Salespeople’s Emotions in different Stages of Sales Conversations

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: The Sales Ecosystem – Defining and Exploring How Proceedings of the 13th Annual Global Sales Science Institute Conference (pp. 15-19)
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Sind Gefühle leicht entschlüsselbar?

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Der Standard, by Katharina Kropshofer
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Social media as strategic campaign tool: Austrian political parties use of social media over time.

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Workshop on Media and Campaigning in the Digital Age, Brigham Young University (BYU), Provo, USA.
AutorInnen: Rußmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management

Social media as strategic campaign tool: Austrian political parties use of social media over time.

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: ECREA PolComm Conference “Transforming Communication – Old and New Borders”
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management

Social Media – neue Sphären für Populismus

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Herausforderung Populismus – multidisziplinäre Zugänge für die Politische Bildung (S. 134–152).
AutorInnen: Rußmann, U.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Journalism & Media Management

Solution-Focused Consultancy Work. Practice-Oriented Application of Distinction-Based Concepts. Integrating Context Factors for Resilient Solutions

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, Volume 17, Number 5 (ISSN: 1690-4524) Pg. 99-105, 2019
AutorInnen: Stingl de Vasconcelos Guedes, T., Belcredi, P.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Digital Economy

Sommer-Schreib-Challenge: Begleitung individueller Schreibprojekte durch Blended Learning

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Vielfalt und Diversität im Schreiben. Schreibprozesse individuell begleiten
AutorInnen: Schwaiger S.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Writing Center

Strategic communication in digital networks. From metaphors to model … and back

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Jahrestagung der Schweizer Gesellschaft für Kommunikations- und Medienwissenschaft (SGKM),
AutorInnen: Winkler, P.
Kategorie: Keynote bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management

Strategie — einfach, kreativ, flexibel

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: CFO aktuell, Fachzeitschrift für Finance & Controlling, Linde-Verlag, Jul. 2019, pp. 155-158
AutorInnen: Eschenbach, S., Kunesch, H.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Digital Economy

Structuring Political CSR: Towards a Taxonomy and a Model

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Society for Business Ethics Annual Conference, Chicago (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Systematicity and Organisation Studies: Demarcating Scientific Knowledge from other Kinds of Knowledge

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 35th EGOS Colloquium, Edinburgh (UK).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

Tax-funded Digital Government Communication in Austria: Members of the Government on Facebook.

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: European Journal of Communication (Published online ahead of print. doi: 10.1177/0267323119894484)
AutorInnen: Russmann, U., Hametner, M., & Posch, E.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Journalism & Media Management

Teilzeitbeschäftigung für Führungskräfte | Teilzeit? Chefsache!

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: www.hrweb.at
AutorInnen: Thill, K.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

The appropriation of Maori identities in the Nation Branding and Public Diplomacy of Aotearoa New Zealand

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: International Place Branding Association 28. November 2019, Volos, Griechenland
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The creation of authentic guest experiences in restaurants through story telling. A contribution towards a research agenda within the field of dining experiences.

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Euro Chrie SGM, Lyon
AutorInnen: Fritz, K., Aubke, F.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management

The dark side of digital networks and public relations

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 21. Kongress der European Group of Public Relations Education and Research Association (EUPRERA)
AutorInnen: Winkler, E., Etter, M. & Glozer, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management

The Dark Side of Purpose

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: University St. Gallen, Institute of Marketing, Research Program: Best Practice in Marketing, St. Gallen (CH), October 8-9.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

The Enduring Potential of Justified Hypernorms

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Business Ethics Quarterly, Vol. 29 (3), pp. 317-342.
AutorInnen: Scholz, M., de los Reyes, G. & Smith, N.C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics

The Impact of Service Employee Accents Eliciting Positive Versus Negative Stereotypes on Customer Participation

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 6. French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing