47 Publikationen gefunden
Does Social Stereotyping of Employees Trump Cultural Stereotyping in Forming Service Expectations?
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: La Londe International Research Conference in Service Management
AutorInnen: Garcés Vidal, A. M., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Explicit and Implicit Sustainability Cues in Online Clothing Stores: Shopper Perceptions and Visual Attention
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress
AutorInnen: Bourdin, D., Greslehner, L., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
How Do Consumers Visually Process and Perceive Origin Claims, Eco-Labels, Background Colors, and Logo Shapes in Web Stores?
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: American Marketing Association (AMA) Consumer Behavior Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Greslehner, L., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Influence of Employee Accent on Customer Participation in Services
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Journal of Service Research
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C., & Davvetas, V.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Interplay of Organic Label, Natural Imagery, and Domestic Country-of-Origin Claim in Shaping Consumer Responses: Independent, Interactive, and Conditional Effects
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Annual Meeting of the Association of Marketing Theory & Practice (AMTP)
AutorInnen: Bourdin, D., & Frankhofer, P.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
What Is to Be Expected? Optimizing the Operationalization of Consumer-Brand Relational Norms
Veröffentlichungsjahr: 2024
Medium: Psychology & Marketing
AutorInnen: Makri, K., Bourdin, D., & Herz, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Eyetracker: Psychophysiologische Messung
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Happy Thinking People
AutorInnen: Pezenka, I., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Norms Governing Consumer-Brand Relationships: Development and Measurement Validation
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Makri, K., & Halkias, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Perception and Processing of ‘Green’ Cues in Fashion Online Stores: An Eye Tracking Experiment
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Greslehner, L., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Interplay of Organic Labels, Domestic Country-of-Origin Cues, and Natural Imagery in Shaping Consumers’ Attitudinal and Behavioral Responses to Dairy Products
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: 8. French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior
AutorInnen: Frankhofer, P., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
What Can I Expect From This Brand? Development and Validation of a Consumer-Brand Relationship Norms Scale
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Global Marketing Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Makri, K., & Halkias, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Analyzing Cultural Differences of Destination Commercials Using Facial Expression Analysis
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Tourism, Hospitality & Events International Conference (THE INC)
AutorInnen: Weismayer, C., Pezenka, I., Bourdin, D., & Gómez-Díaz, L.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Are Consumers More Hesitant to Co-Produce Services With Foreign-Accented vs. Local Employees?
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Consortium for International Marketing Research (CIMaR) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C., & Davvetas, V.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Is There More Than One Ratio Bias? If So, Why?
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Journal of Behavioral Decision Making
AutorInnen: Bourdin, D., Engin, A., & Vetschera, R.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
lntuition and Cognition: How First lmpressions Lead to Biased Consumer Behavior
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Dissertation, Universität Wien
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Marketing-Ethik
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: in: Aßländer, M. (Ed.): Handbuch Wirtschaftsethik, 2. Auflage, Stuttgart/Weimar: Metzler Verlag
AutorInnen: Riegler, M., Bourdin, D., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Poker Face or Smiley Face? The Interplay of Employees’ Emotional Expressiveness and Personality in Shaping Job Skills
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Frontiers in Service
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Weismayer, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sharing Emotions: Empathy and Its Influence on Selling Skills
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sind Frauen die besseren Verkäuferinnen?
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Zukunft verantwortungsvoll gestalten – Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Visualization and Framing of Numerical Information in ‘Green’ Brand Messages
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Reiter, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management