82 Publikationen gefunden
Poker Face or Smiley Face? The Interplay of Employees’ Emotional Expressiveness and Personality in Shaping Job Skills
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Frontiers in Service
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Weismayer, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sharing Emotions: Empathy and Its Influence on Selling Skills
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sind Frauen die besseren Verkäuferinnen?
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Zukunft verantwortungsvoll gestalten – Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The lights and darks of unlimited access to information, social media and word of mouth in higher education marketing: Why better-informed students may be less satisfied
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: ICFET '22: Proceedings of the 8th International Conference on Frontiers of Educational Technologies
AutorInnen: Zehetner, A.; Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The lights and darks of unlimited access to information, social media and word of mouth in higher education marketing: Why better-informed students may be less satisfied.
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: International Conference on Frontiers of Educational Technologies (ICFET)
AutorInnen: Zehetner A., Pezenka I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Visualization and Framing of Numerical Information in ‘Green’ Brand Messages
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Reiter, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Zukunft verantwortungsvoll gestalten
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021, Springer Gabler Verlag, Wiesbaden (DE), Print ISBN 978-3-658-36860-9
AutorInnen: Rußmann, U., Aubke, F., Ortiz, D., Pezenka, I., Schulz, A.-C., Schweiger, C.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Communication Management
„Zukunft verantwortungsvoll gestalten“. Eine Einleitung
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Zukunft verantwortungsvoll gestalten – Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021
AutorInnen: Russmann U., Pezenka I., Ortiz D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Are Women better Sellers? Gender Differences in Emotion Expression during Sales Conversations
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Proceedings of the Global Sales Science Institute / AMA Sales SIG Conference
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Are Women better Sellers? Gender Differences in Emotion Expression during Sales Conversations
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Global Sales Science Institute / AMA Sales SIG Conference
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Embedding Automated Emotional Analysis into Role-Playing Exercises: Benefits for Sales Education and Training
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Selling
AutorInnen: Pezenka, I., & Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Tagungsband des 14. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Forschungsforum der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Influence of Admiration on Intentions to Visit and Recommend a Destination: The Moderating Role of Negative Basic Emotions
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 4th International Conference on Tourism Research (ICTR)
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Influence of Interactional Style on Affective Acceptance in Human-Chatbot Interaction – A Literature Review
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: eSignals Research
AutorInnen: Dobrowsky, D., Aunimo, L., Janous, G., Pezenka, I. & Weber, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: CC for Marketing
Using Automated Facial Expression Analysis to Explore How Emotions Affect Tourists’ Behavioral Intentions in Times of Crisis
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
100% Distance Learning von heute auf morgen – eine Umfrage unter Studierenden an der FHWien der WKW im April 2020
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: FNMA Magazin – Forum Neue Medien in der Lehre Austria, Sonderausgabe „Plötzlich online“, 38–41.
AutorInnen: Pezenka, I., Rußmann, U., Schwarzbauer, T., & Bernhard, J.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Im Restaurant ticken Touristen anders
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Der Standard (6.11.2020) by Alois Pumhösel
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Influence of Interactional Style on Affective Acceptance in Human-Chatbot Interaction. A literature Review
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: AINL: Artificial Intelligence and Natural Language Conference
AutorInnen: Dobrowsky, D.; Aunimo, L.; Janous, G.; Ilona Pezenka, I.; Weber, T.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Ins Gesicht geschrieben
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Studio! 3/2020 by Denise Böhm
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management