148 Publikationen gefunden
COVID-19 und die neue Normalität des Lernens
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Die Presse, 19.7.2021, by Erich Witzmann
AutorInnen: Feldmann, G., Witzmann, E.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Communication Management
Dialog und Polyphonie in Unternehmen
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: In S. Einwiller, S. Sackmann & A. Zerfaß (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterkommunikation. Interne Kommunikation in Unternehmen (S. 97-113).
AutorInnen: Winkler, P., & Rußmann, U.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Communication Management
E-Learning in Times Of COVID-19: Insights into Management and Communication Students’ Perspectives Throughout the Global Coronavirus Pandemic
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Journal of Teaching and Education, 3(2), 33–41
AutorInnen: Séra, J., Feldmann, G.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
eLearning best-practice' based on individual student profiles. Similarities and differences between full-time and part-time students and their needs for ideal online learning.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: ALT Conference 2021 (Annual Association for Learning Technology Conference)
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
eLearning in times of COVID-19. Insights into management and communication students’ perspectives throughout the global Coronavirus pandemic.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: The Global Conference on Education and Teaching (GlobalET)
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Hybridization in Public Relations: Competences in Change.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Annual Congress of the European Public Relations Education and Re-search Association (EUPRERA), Pamplona, Spanien
AutorInnen: Jana Bernhard & Uta Russmann
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Is a picture worth a thousand words? Resident versus non-resident identity construction for the city of Vienna
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 5th Annual Conference of the International Place Branding Association (IPBA) 2021
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Life, Complexity, Communication: Integrating Social Systems Theory and Consciousness
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Rezaei N. (eds) Integrated Science. Integrated Science, vol 1. Springer, Cham., pp 281-299, Online ISBN 978-3-030-65273-9 – DOI: 10.1007/978-3-030-65273-9_14; Print ISBN 978-3-030-65272-2
AutorInnen: Stingl de Vasconcelos Guedes, T.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Communication Management
Putting lipstick on a pig? Going negative in the 2019 European Election Campaign.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 8th European Communication Conference (ECREA)
AutorInnen: Baranowski, P., Kruschinski, S., & Russmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Rezension: Thelen, Susanne: Wahlkampf gleich Schlammschlacht? Eine Analyse des Negative Campaigning der Parteien zur Bundestagswahl 2017.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Publizistik, 66(2), 409-411.
AutorInnen: Rußmann, U.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
Und dann - nach COVID-19?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: medianet
AutorInnen: Feldmann, G.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Communication Management
‘Virtually’ the same learning outcomes. A case study of a virtual client briefed communication project across borders
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: ICONO 14, Revista de comunicación y tecnologías emergentes
AutorInnen: Duarte, A. & Riedl, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
Die digitale Transformation. Wie wirkt sich Corona auf Bildung und Arbeit aus? Die Ergebnisse einer Studie der FH Wien der WKW.
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: medianet
AutorInnen: Feldmann, G.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Communication Management
Mandating dialogue? International perspectives on differences between theory and practice.
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Public Relations Review, 46(1), 9 pages
AutorInnen: Russmann, U., & Lane, A.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
Performative Change - Digitisation and the Organisational Turm from Dogma to Style
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Nomos
AutorInnen: Duschlbauer, T., Grüblbauer, J., Martin, S., Winkler, P.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Communication Management
Tax-funded Digital Government Communication in Austria: Members of the Government on Facebook.
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Journal of Communication, 35(2), 140–164.
AutorInnen: Russmann, U., Hametner, M., & Posch, E.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
Voter Targeting Online in Comparative Perspectives: Political Party Websites in the 2008/2009 and 2013 Austrian and German Election Campaigns
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Journal of Political Marketing, 19(3), 177–200. doi: 10.1080/15377857.2016.1179241
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
„Streamen in der Nische.“
Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Salzburger Nachrichten
AutorInnen: Schaller, B., Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Communication Management
Dialog und Polyphonie in Unternehmen
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: In S. Einwiller, S. Sackmann & A. Zerfaß (Hrsg.), Handbuch Mitarbeiterkommunikation. Interne Kommunikation in Unternehmen.
AutorInnen: Winkler, P. & Rußmann, U.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Communication Management
Eine explorative Analyse von Sales-Gesprächen basierend auf computergestützter Gesichtsausdrucksmessung.
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 13. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen (FFH).
AutorInnen: Pezenka, I., Rußmann, U. & Winkler, P.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management