Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

225 Publikationen gefunden

Terra Incognita: Institutionalization of MBA Programs in Germany

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: 36th EGOS Colloquium, Hamburg (DE).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Fehre, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The Appropriation of Māori identities in the nation branding and public diplomacy of Aotearoa New Zealand: an attempt to understand how cultural identities are self-constructed, planned and projected for specific communication purposes.

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Dissertation, University Pompeu Fabra, Barcelona
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The Impact of Corporate Downsizing on Analysts' Earnings Forecasts

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: 80th Annual Meeting of Academy of Management, Vancouver (CA).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The respiratory syncytial virus fusion protein-specific B cell receptor repertoire reshaped by post-fusion subunit vaccination

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Elsevier Inc., Vaccine 38, 2020
AutorInnen: Schneikart, G., Tavarini, S., Sammicheli, C., Torricelli, G., Guidotti, S., Andreano, E., Buricchi, F., D'Oro, U., Finco, O., Bardelli, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Wie große Firmen von Startups profitieren: Platzhirsche und junge Wilde

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: IT & Production, 21. Jahrgang, Ausgabe Dezember, pp. 80-81.
AutorInnen: Busch, A. & Schulz, A.-C.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Discussion of Entering a Foreign Market: Exports, FDI or Strategic Alliance?

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 20. Symposium zur ökonomischen Analyse der Unternehmung, Vallendar (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Discussion of: International Transfer Pricing and Capacity Planning

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 11th Accounting Research Workshop, Zürich (CH).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Divisionalization and Domestic Transfer Pricing for Tax Considerations in the Multinational Enterprise

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Management Accounting Research, Vol. 45, pp. 1-29.
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Konzept für ein Assistenzsystem für arbeitsplatznahes, reziprokes Lernen in hochautomatisierten Produktionsumgebungen

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: GfA Frühjahrskongress 2019, Arbeit interdisziplinär analysieren – bewerten – gestalten, Dresden, ISBN 978-3-936804-25-6, Feb. 27 - Mar. 1, 2019.
AutorInnen: Mayrhofer, W., Ansari, F., Sihn, W., Schlund, S.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Künstliche Intelligenz in der Produktion – Entwicklungsstand, Potenziale und Risiken für den industriellen Einsatz

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Build-Ing: Die Plattform für Building Information Modeling, Heft 6, 11/ 2019
AutorInnen: Mayrhofer W.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Made in Austria: Produktionsarbeit in Österreich 2019

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Studie, Technische Universität Wien, 2019, ISBN 978-3-9504856-0-8
AutorInnen: Mayrhofer, W., Kames, D., Schlund, S.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

One-fits-all vs. Tailor-Made: User-centered Workstations for field assembly with an application in aircraft parts manufacturing

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Proceedings of the 25th ICPR – Manufacturing Innovation: Cyber Physical Manufacturing, Chicago, Il., Aug. 9-14, 2019, Procedia Manufacturing, Volume 39, pp. 149-157.
AutorInnen: Mayrhofer, W., Rupprecht, P., Schlund, S.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

The appropriation of Maori identities in the Nation Branding and Public Diplomacy of Aotearoa New Zealand

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: International Place Branding Association 28. November 2019, Volos, Griechenland
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Zwischen Steuertricks und Steuerung

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Der Standard (AT), by Raimund Lang
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

An Evaluation of Alternative Market-Based Transfer Prices

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Contemporary Accounting Research, Vol. 35 (4), pp. 1868-1887.
AutorInnen: Bastian, N., Löffler, C. & Pfeiffer, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

AUTODIDACT: Introducing the Concept of Mutual Learning into a Smart Factory Industry 4.0

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Proceedings of 15th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2018), October 21-23, Budapest, Hungary
AutorInnen: Ansari, F., Hold, P., Mayrhofer, W., Schlund, S., Sihn, W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Cultural identities in Nation Branding and Public Diplomacy

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Semana de Recerca 14. Dezember 2018, Departamento de Comunicación, University of Pompeu Fabra, Barcelona
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Design Thinking

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Einstieg für Unternehmensgründer & Unternehmensentwickler, LexisNexis
AutorInnen: Rupprecht P.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Discussion of: Cost Uncertainty and the Welfare Effects of Market Power

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: German Economic Association for Business Administration, Frankfurt (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy

Does (Over-)Compensation Influence Corporate Reputation?

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Review of Managerial Science, Vol. 14 (4), pp. 903-927.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Flickinger, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy