225 Publikationen gefunden
Domestic Transfer Pricing for Tax Considerations in the Multinational Enterprise
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 41st European Accounting Association Annual Congress, Milan (IT).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Downsizing and the Fragility of Corporate Reputation: An Analysis of the Impact of Contextual Factors
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Scandinavian Journal of Management, Vol. 34, pp. 40−50.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Johann, S.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Kommunikation als Schlüsselkompetenz für Führungskräfte des 21. Jhdts. - Learnings für die Wirtschaft von Profi- und Stardirigenten
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Fachhochschule Wiener Neustadt
AutorInnen: Rupprecht, P.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Möglichkeiten der Gestaltung individualisierbarer Montagearbeitsplätze vor dem Hintergrund aktueller technologischer Entwicklungen
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: ZfA (Zeitschrift für Arbeitswissenschaft), ISSN 2366-4681, DOI: 10.1007/s41449-018-0128-5, Berlin, Heidelberg
AutorInnen: Schlund S., Mayrhofer W., Rupprecht P.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Project Assignment and its Interplay of Management Controls
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 13th Workshop on Accounting and Economics, Paris (FR).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Respiratory syncytial virus fusion protein-specific B cell repertoires induced by natural infection or vaccination
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Università degli Studi di Siena, USiena-air
AutorInnen: Schneikart, G.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Diffusion of MBA Programs in Germany: An Empirical Analysis through an Institutional Lens
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 78th Annual Meeting of the Academy of Management, Chicago (US).
AutorInnen: Kerstin, F. & Schulz, A.-C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Impact of Earnings Expectations on Corporate Downsizing
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Strategic Management Journal, Vol. 39, pp. 2691−2702.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Wiersema, M. F.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The Institutionalization of MBA Programs in Germany
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: European Academy of Management Conference, Reykjavik (IS).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Fehre, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Transfer Prices for Coordination under Decentralized Decision Making
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: In: Müller, D. & Trost, R. (Eds.): Game Theory in Management Accounting: Implementing Incentives and Fairness, Basel: Springer International Publishing, pp. 71-89.
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Veränderungen begünstigen nur den, der darauf vorbereitet ist: Eine Strategie für Forschung, Technologie und Innovation (FTI) im Burgenland
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: in Pehm, G., Plaiker, P. (Hrsg.); Burgenländisches Jahrbuch für Politik 2013-2015, Facultas, Wien, 2018
AutorInnen: Mayrhofer, W., Huber, S.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (nicht peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
(Cultural-) Identity based Nation Branding
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: International Place Branding Association 5. Dezember 2017, Swansea, UK
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Book Review: Paterson, A., Leung, D., Jackson, W., MacIntosh, R. &O´Gorman, K., Research Methods for Accounting and Finance
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: The International Journal of Accounting, Vol. 52 (3), pp. 297-298.
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Complementary Monopolies and Multi-Product Firms
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Economics Letters, Vol. 157, pp. 28-30.
AutorInnen: Kopel, M., Löffler, C. & Pfeiffer, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Kündigungen schaden dem Firmenruf
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Die Presse (AT), by Veronika Schmidt
AutorInnen: Schulz, A.-C.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Leaner and Meaner: How the Stock Market Legitimized Corporate Slimming Cures
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Himme, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Overpayment and Applause? The Influence of CEO Compensation on Firm Reputation
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Flickinger, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Project Assignment and the Interplay of Management Controls
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 18. Symposium zur ökonomischen Analyse der Unternehmung, German Economic Association for Business Administration, Hohenheim (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Selective Information Sharing of a Multi-Product Manufacturer
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: AAA Management Accounting Section, San Juan (PR).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Selective Information Sharing of a Multi-Product Manufacturer
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 40th European Accounting Association Annual Congress, Valencia (ES).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy