1475 Publikationen gefunden
Objectively measuring learning outcomes of information technology-assisted training courses
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: International Journal of Information and Learning Technology, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print; ISSN: 2056-4880 ; https://doi.org/10.1108/IJILT-04-2022-0086
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Organizational Routines as a Source of Ethical Blindness
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Organization Theory (CA), Vol.3/1, 26.02.2022
AutorInnen: Kump, B., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Organized Crime and its Impact on Foreign Direct Investment - The Case of Mexico
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Academy of International Business Annual Conference 2022
AutorInnen: Collazzo, P., and Najera, T.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: CC for Business Controlling & Accounting
PANEL: Challenges for Politics and Education for Youth and Media in Europe
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Paneldiscussion at RIPE@2022
AutorInnen: Reiter, G.
Kategorie: Podium bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Perceived Learning Effectiveness and Student Satisfaction: Lessons Learned From an Online Multinational Intensive Program
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Handbook of Research on Teaching Strategies for Culturally and Linguistically Diverse International Students
AutorInnen: Duarte, A., Riedl, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (nicht peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
Podiumsdiskussion:Blockchain und Immobilien
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Blockchain und Immobilien
AutorInnen: Gomernik,W.,Urbanek,Ch.,Braunisch,K.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Real Estate Management
Poker Face or Smiley Face? The Interplay of Employees’ Emotional Expressiveness and Personality in Shaping Job Skills
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Frontiers in Service
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Weismayer, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Positive Leadership und stärkenorientiertes Coaching mit PERMA-Lead. Ein Pilotprojekt in einem börsenotierten Konzern
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Austrian Management Review
AutorInnen: Teufl, S.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Human Resources & Organization
Positive Psychologie… über Charakterstärken, Tugenden und Führung + Tipps für Tests
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: HRweb
AutorInnen: Teufl, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Potenzialanalysen: Chancen und Limitierungen
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Magazin Training
AutorInnen: Maxl-Studler, S., Teufl, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Public Health and Multi-Stakeholder Partnerships: Pharmaceutical Company Engagement in COVAX
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: ISBEE Congress 2022, International Society of Business, Economics, and Ethics, Bilbao (ES), July 2022
AutorInnen: Riegler, M., Burton, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Public health and multi-stakeholder partnerships: Pharmaceutical company engagement in COVAX
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: 11th Trans-Atlantic Business Ethics Conference (TABEC) 2022
AutorInnen: Scholz, M., Smith, C., Riegler, M., Burton, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Revolutionizing solutions of technological assistance for the integration of lab and office activities in biomedical research
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Journal of Industrial Information Integration; March 2022/100333/Vol. 26
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Rezension von Fake News und Desinformation. Herausforderungen für die vernetzte Gesellschaft und die empirische Forschung
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: mediendiskurs
AutorInnen: Adolf, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (nicht peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
Risk assessment of equity-based conventional and islamic stock portfolios
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: The Quarterly Review of Economics and Finance
AutorInnen: Collazzo, P., Hasnie, S., Hassan, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: CC for Business Controlling & Accounting
Schreiben im Sprachmarkt. Ein Essay zur Funktion von Schreibberatungen als Bildungsinvestition.
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Medienimpulse
AutorInnen: Miglar, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (nicht peer reviewed)
Studienbereich: Writing Center
Shared Value Clusters in Austria
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: CETYS International Summer School 2022
AutorInnen: Collazzo, P.
Kategorie: Keynote bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: CC for Business Controlling & Accounting
Sharing Emotions: Empathy and Its Influence on Selling Skills
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sind Frauen die besseren Verkäuferinnen?
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Zukunft verantwortungsvoll gestalten – Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Social intrapreneurs in for-profit organizations
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: SBE Conference 2022, Seattle
AutorInnen: Rainer, M.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy