1475 Publikationen gefunden
MOOC "Wissenschaftliches Schreiben Schritt für Schritt"
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: FNMA Magazin – Forum Neue Medien in der Lehre Austria, Ausgabe 03/2021 "Wie hybrid sind wir, wie hybrid wollen wir sein?", 6-7.
AutorInnen: Schwarzbauer, T.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Teaching & Learning Center
Motivation in virtuellen Lernsettings
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Magazin Training
AutorInnen: Schweiger, C.; Maxl-Studler, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Nachhaltigkeitsmanagement erfolgreich integrieren
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: KMU Magazin 04-05/2021, 2-4.
AutorInnen: Busch, A.M., Löffler, C., Ortiz Avram, D., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Online hate speech and its management in Austrian news media – perspectives of the online community management
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 8th European Communication Conference (ECREA)
AutorInnen: Russmann, U. & Hess, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Online Self-Assessment | Lassen wir unsere Bewerber den Selektionsprozess aktiv mitgestalten
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: HRweb
AutorInnen: Hampel, B., Krause, C.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Online-Kurs: Wissenschaftliches Schreiben Schritt für Schritt
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Poster-Präsentation
AutorInnen: Baier, T.; Hollosi-Boiger, C.; Miglar, K. & Schwaiger, S
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Writing Center
Orginal Sacher-Innovationen
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Horizont by Thomas Schweighofer
AutorInnen: J. Gumhalter
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: CC for Marketing
Patterns of Negative Campaigning during the 2019 European Election: Political Parties’ Facebook Posts and Users’ Sharing Behavior across Twelve Countries.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 71th Annual Conference of the International Communication Association (ICA)
AutorInnen: Kruschinski, S., Baranowski, P., Russmann, U., Hassler, J., Magin, M., Bene, M., Ceron, A., Lilleker, D., & Jackson, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Populism in context. A cross-country investigation of the Facebook usage of populist appeals during the 2019 EP elections.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: ECREA Political Communication Conference 2021 “Communicating crisis: Political communication in the age of uncertainty”
AutorInnen: Magin, M., Bene, M., Haßler, J., Lilleker, D., Kruschinski, S., Baranowski, P., Russmann, U., Farkas, X., Jackson, D. & Fenoll, V.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Populist Communication in the 2019 EP election in Austria on Facebook: Only a phenomenon of the right-wing Freedom Party of Austria (FPÖ)?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 26th World Congress of Political Science of the International Political Science Association (IPSA)
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Public Health and Collective Action by Business: Antecedents of Pharmaceutical Company Engagement in Institutions Providing Fair Access to Covid-19 Vaccines
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Business & Society Paper Development Workshop, 03.06.-06.06.2021
AutorInnen: Scholz, M., Smith, C., Riegler, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Putting lipstick on a pig? Going negative in the 2019 European Election Campaign.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 8th European Communication Conference (ECREA)
AutorInnen: Baranowski, P., Kruschinski, S., & Russmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Radiate Positivity – Wie Strahlung heilen kann
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Science Programm der VHS Wien am Planetarium Wien (Vortrag)
AutorInnen: Xharo, E.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Digital Economy
Reaching out to the Europeans. Political parties’ Facebook strategies of issue ownership and the second-order character of European Election campaigns
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: In C. Holtz-Bacha (Hrsg.), Die Europawahl 2019. Die Massenmedien im Europawahlkampf (S. 87-113).
AutorInnen: Haßler, J., Magin, M., Russmann, U., Baranowski, P., Bene, M., Schlosser, K., Wurst, A.-K., Fenoll, V., Kruschinski, S. & Maurer, P.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Journalism & Media Management
Recent trends in the development of technical assistance concepts to increase efficiencies in biomedical research from a managerial perspective
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: TAKE 2021 Theory and Applications in the Knowledge Economy – July, 7th – 9th, Virtual Conference – Portugal.
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Recent trends in the development of technical assistance concepts to increase efficiencies in biomedical research from a managerial perspective
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: TAKE 2021 Theory and Applications in the Knowledge Economy; ISBN 978-989-54182-2-0; July, 7th – 9th, Virtual Conference (Portugal)
AutorInnen: Schneikart, G., Mayrhofer, W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Responsible Innovation Through Corporate Political Activity? The Case of Uber
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Society for Business Ethics Annual Conference, Chicago (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Revolution Investment-wie können Innenstädte für Investoren attraktiv bleiben?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 2.Citytagung von Regioplan
AutorInnen: Auböck, T., Braunisch, K., Jungreithmaier, P.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Real Estate Management
Rezension: Thelen, Susanne: Wahlkampf gleich Schlammschlacht? Eine Analyse des Negative Campaigning der Parteien zur Bundestagswahl 2017.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Publizistik, 66(2), 409-411.
AutorInnen: Rußmann, U.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
Selbstorganisiertes Lernen mit Künstlicher Intelligenz – Hype oder Wirksam?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Corporate Learning Days 2021
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Human Resources & Organization