1554 Publikationen gefunden
Bunt & Bunt – Helena Bunt and the Challenge to Formulate a (Digital) Strategy
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Presented at the International Council for Small Business Conference, Taipeh, Taiwan, June 26-29, 2018
AutorInnen: Kratochvil, R., Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Components of the Dominant Logic: A systematic literature review.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: International Conference on Organizational Learning, Knowledge, and Capabilities, Liverpool, Großbritannien, 26.04-27.04
AutorInnen: Engelmann, A., Kump, B., Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Corporate Governance & Collective Action: No Risk, No Fun?
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Blog Creating Corporate Cultures, Bertelsmann Stiftung, March.
AutorInnen: Scholz, M., Riegler, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Creating contextual change to local entrepreneurs – exaptive and adaptive behaviour in family business’ internationalization
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: EIASM Workshop on Culture and Institutions, 10.-11.5.2018
AutorInnen: Aaltonen, P., Worek, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Management & Entrepreneurship
CSR communication as agonistic rhetoric
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Organisational and Strategic Communication Section der European Communication and Research Education Association (ECREA), Malaga, Spanien
AutorInnen: Winkler, P. & Rußmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Cultural identities in Nation Branding and Public Diplomacy
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Semana de Recerca 14. Dezember 2018, Departamento de Comunicación, University of Pompeu Fabra, Barcelona
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Decision-Making Support for View-Oriented I4.0 System Architecture Design
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: In H. A. Proper, S. Strecker, & C. Huemer (Eds.), 2018 IEEE 20th Conference on Business Informatics (CBI) (Vol. 01
AutorInnen: Frysak, J., Krenn, F., Kaar, C., & Stary, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
Deconstructing the Refactoring Process from a Problem-solving and Decision-making Perspective
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: In L. A. Maciaszek & M. van Sinderen (Eds.), Proceedings of the 13th International Conference on Software Technologies, ICSOFT 2018, Porto, Portugal, July 26-28, 2018
AutorInnen: Haendler, T., & Frysak, J.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
Design Thinking
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Einstieg für Unternehmensgründer & Unternehmensentwickler, LexisNexis
AutorInnen: Rupprecht P.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Development of Responsible Innovation Capabilities in Small and Medium-Sized Enterprises
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: . ISPIM Innovation Conference 2018 “Innovation, the name of the game”, Stockholm (SE).
AutorInnen: Jarmai, K., Flick, C., Jégou, F. & Wiman, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Die neueste Kommunikationswissenschaft: Gegenstandsdynamik und Methodeninnovation in Kommunikationsforschung und Medienanalyse.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Böhland Schremmer Verlag
AutorInnen: Adolf, M.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Communication Management
Die Zukunft der Weiterbildung.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: HRweb.at
AutorInnen: Bärmann, S.; Covarrubia Venegas, B.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Digitale Strategien erfolgreich einführen
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: KMU-Magazin Schweiz, Nr. 6/7, S.
AutorInnen: Kratochvil, R., Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Discussion of: Cost Uncertainty and the Welfare Effects of Market Power
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: German Economic Association for Business Administration, Frankfurt (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Does (Over-)Compensation Influence Corporate Reputation?
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Review of Managerial Science, Vol. 14 (4), pp. 903-927.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Flickinger, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Domestic Transfer Pricing for Tax Considerations in the Multinational Enterprise
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 41st European Accounting Association Annual Congress, Milan (IT).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Downsizing and the Fragility of Corporate Reputation: An Analysis of the Impact of Contextual Factors
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Scandinavian Journal of Management, Vol. 34, pp. 40−50.
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Johann, S.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
E-Ductive Grammar: "Discover, discuss, demonstrate - digitally!"
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 52nd Annual International IATEFL Conference & Exhibition, Brighton, UK
AutorInnen: Prewett-Schrempf, C., Weninger, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Business English
Educating Business Students Towards the Common Good: Applying the Sustainable Development Goals (SDGs) as a Teaching Tool for Intellectual and Practical Engagement
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Conference “Building Institutions for the Common Good: The Purpose and Practice of Business in an Inclusive Economy”, Minneapolis (US).
AutorInnen: Ortiz, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Entrepreneurial Orientation in Design Thinking - A Chance for the tourism and hospitality industry?
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 13th International Conference Topical Issues on Tourism - Authenticity in the Context of Tourism
AutorInnen: Wagner, D., Schmid, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management