1554 Publikationen gefunden
Zwischen Steuertricks und Steuerung
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Der Standard (AT), by Raimund Lang
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Über die digitale VUCA-Welt und eine dynamische(re) öffentliche Verwaltung: Welche Kompetenzen brauchen Führung und Beschäftigte?
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 7. Zukunftskongress Staat & Verwaltung
AutorInnen: Covarrubias Venegas, Barbara
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Human Resources & Organization
”Beer is more efficient than social media” — Political parties and strategic communication in Austrian and Swiss national elections.
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Social Media Campaigning in Europe (Article 2)
AutorInnen: Klinger, U., & Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Journalism & Media Management
„Segeln lernt man nicht im Sturm“: Trends in der Personalentwicklung [Teil 2]
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: HRweb
AutorInnen: Güttel, C.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
(How) Do we talk about women? Election coverage of female candidates in Austria.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 7th European Communication Conference (ECREA)
AutorInnen: Hayek, L., & Russmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
A Creature with many faces: A systematic literature review on the constituents of the dominant logic.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Presented at the Academy of Management(AOM) 2018, Chicago, USA, 10.08 - 14.08.2018
AutorInnen: Engelmann, A., Kump, B., Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
A Creature with many faces: A systematic literature review on the constituents of the dominant logic.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Conference Paper, AOM 2018, Chicago, USA.
AutorInnen: Engelmann, A., Kump, B., Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Human Resources & Organization
A text-mining based Detection of Kano’s Factors in Online Reviews. 47th European Marketing Academy Conference
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 47th European Marketing Academy Conference
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
A vague analogy or a coherent framework? A systematic literature review on the constituents of the dominant logic.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Conference Paper, EURAM 2018, Reykjavik, Island
AutorInnen: Engelmann, A., Kump, B., Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Human Resources & Organization
A vague analogy or a coherent framework? A systematic literature review on the constituents of the dominant logic.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: EURAM 2018, Reykjavik, Island, 19.06-22.06
AutorInnen: Engelmann, A., Kump, B., Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Acquisitions, disclosed goals and firm characteristics: A content analysis of family and nonfamily firms
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Journal of Family Business Strategy, Vol. 9 No.4, pp 250-267
AutorInnen: Worek, M., De Massis, A., Wright, M., Veider, V.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Human Resources & Organization
An Evaluation of Alternative Market-Based Transfer Prices
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Contemporary Accounting Research, Vol. 35 (4), pp. 1868-1887.
AutorInnen: Bastian, N., Löffler, C. & Pfeiffer, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Analysebericht: Vorstudie zu Drittmitteln an österreichischen Hochschulen
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Transparency International – Austrian Chapter, September, Vienna.
AutorInnen: Geiblinger, E., Büchler, S., Scholz, M. & Riegler, M.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Antikorruptionsmethoden im Hochschulsektor
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Workshop in collaboration with Transparency International – Austrian Chapter, Vienna (AT), October 30.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Aspect-Based Sentiment Detection: Comparing Human Versus Automated Classifications of TripAdvisor Reviews
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: In B. Stangl & J. Pesonen (eds), Information and Communication Technologies in Tourism 2018 (pp. 365-380). Springer International Publishing. doi: 10.1007/978-3-319-72923-7_28
AutorInnen: Weismayer C., Pezenka I., Gan C.HK.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
AUTODIDACT: Introducing the Concept of Mutual Learning into a Smart Factory Industry 4.0
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Proceedings of 15th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2018), October 21-23, Budapest, Hungary
AutorInnen: Ansari, F., Hold, P., Mayrhofer, W., Schlund, S., Sihn, W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Bedeutung von CSR als Leitprinzip in sozialwirtschaftlichen Organisationen
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: CSR-Forum, Hochschule Fulda, Fulda (DE), May 29.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Benefits and pitfalls applying RAMI4.0
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 2018 IEEE Industrial Cyber-Physical Systems (ICPS)
AutorInnen: Frysak, J., Kaar, C., & Stary, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
Big Investors Call for Company Attention to Social Purpose: What Next?
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Blog INSEAD Knowledge
AutorInnen: Smith, N.C., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Bildungswesen AG Academic Governance
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Transparency International Annual Report, Vienna.
AutorInnen: Scholz, M. & Gradel, T.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics