1475 Publikationen gefunden
The Role of Media Pedagogy in Post-Crisis Societies within a Globalized World
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics (ISSN: 1690-4524), Pg. 200-205
AutorInnen: Stingl de Vasconcelos Guedes, T., Costa dos Santos Wüthrich, F., Shahini-Hoxhaj, R.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Digital Economy
Wenn Unternehmen blind für Veränderung sind
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Der Standard, by Norbert Regitnig-Tillian
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Wertekodex im Familienunternehmen am Beispiel der Kultmarke Manner
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: with Albin Hahn (Board, Josef Manner & Comp AG), Barbara Andersen (President, Alphazirkel Austria), Andreas E. Mach (CEO, R. Wöhrl Holding GmbH), The Alpha Forum Vienna, Bank Gutmann AG, September 13.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Why Creating Shared Value is Not Enough
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Research Seminar for Faculty- and PhD-Students, School of Economics and Business / Universidad de Navarra, Navarra (ES), November 9.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Wie man den moralischen Muskel trainiert
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Der Standard (AT), by Alois Pumhösel
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Wirtschaft & Sprachen zur Ausbildung von international orientierten Betriebswirten
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In Sebastian Eschenbach and Irena Zavrl (Ed.) Wirtschaft & Sprache: zur Ausbildung von international orientierten Betriebswirten, Leykam/Graz, pp. 55-65
AutorInnen: Eschenbach, S., Zavrl, I.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Digital Economy
Zu viel Politik im Spiel?
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Die Presse (AT)
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
A concept for diagnosing and developing organizational change capabilities
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Journal of Management an Change, 1/2, 12-28
AutorInnen: Schweiger, C., Kump, B., Hoormann, L.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Human Resources & Organization
A Preliminary Framework for Feedback Mechanism Design in Extended Decision Support Systems-Implications of a Literature Review
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: In MCIS 2016 Proceedings, Paphos, Cyprus: University of Nicosia / AISeL
AutorInnen: Frysak, J.,
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
After Episodes of Ethical Blindness
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: 32nd EGOS Colloquium, Naples (IT).
AutorInnen: Scholz, M. & Kump, B.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Aligning Economic and Ethical Imperatives in Business
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: In: Mercado, J. A., Ortiz, D. & Scotti, B. (Eds.): Business for Good. Perspectives for a More Humane Economy, Roma: MCEbooks, EDUSC, pp. 15-84.
AutorInnen: Ortiz, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Analysing CSR Practices in Food Operations: A case study of holiday resorts in Gran Canaria and Antalya.
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: BEST Education Network, Think Tank XVI, “Corporate Responsibility in Tourism – Standards, Practices and Policies”
AutorInnen: Antonschmidt, H., Fritz, K. & Lund-Durlacher, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Automated hyperlink text analysis of city websites – projected image representation on the web
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: ENTER 2016
AutorInnen: Weismayer C., Pezenka I., Loibl W.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Automated Hyperlink Text Analysis of City Websites: Projected Image Representation on the Web
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: In A. Inversini, & R. Schegg (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2016
AutorInnen: Weismayer C., Pezenka I., Loibl W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Beyond Compliance Management: Ethical Blindness
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: GlaxoSmithKline, Vienna (AT), December 1.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Beyond the “Win-Win”: Creating Shared Value Requires Ethical Frameworks
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: INSEAD Working paper 2016/67/ATL/ISIC.
AutorInnen: de los Reyes, G., Scholz, M. & Smith, G.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Business Ethics and Business Strategy in SMEs
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: The Annual Meeting of the Microeconomics of Competitiveness Network, Boston (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Business Ethics and the Pharmaceutical Industry
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Austrian Chamber of Commerce, Berlin (DE), April 25.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Business for Good. Perspectives for a More Humane Economy
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Roma: EDUSC.
AutorInnen: Mercado, J. A., Ortiz, D. & Scotti, B.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Can Creating Shared Value Transform the Heart of the Global Corporation?
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: 36. Annual Meeting of the Strategic Management Society, Berlin (DE).
AutorInnen: Scholz, M. & de los Reyes, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics