1554 Publikationen gefunden
Beyond the “Win-Win”: Creating Shared Value Requires Ethical Frameworks
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: California Management Review, Vol. 59 (2), pp. 142–167.
AutorInnen: de los Reyes, G., Scholz, M. & Smith, N.C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Biometrische Analysetools in der Sales-Ausbildung
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Verkaufen, 2017/05
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Book Review: Paterson, A., Leung, D., Jackson, W., MacIntosh, R. &O´Gorman, K., Research Methods for Accounting and Finance
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: The International Journal of Accounting, Vol. 52 (3), pp. 297-298.
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Capturing the dominant logic of a small firm: An inductive, qualitative method.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Organizational Learning and Knowing', OLKC 2017, Valladolid, Spain, April 27-28, 2017
AutorInnen: Kump, B., Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Closing the Gap Between U.S. and German Managerial Accounting
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Humanities and Social Sciences Review, 2017 Volume 07/02, ISSN 2165-6258
AutorInnen: Zehetner, K., Eschenbach, S.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Digital Economy
Coaching zwischen Theorie und Praxis.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Magazin Training, Nr. 01/2017, S. 32-33
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Collective Action in der pharmazeutischen Industrie - Theorie trifft Praxis
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: New Business – das Magazin für Unternehmer, Heft 7, pp. 44-45.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Complementary Monopolies and Multi-Product Firms
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Economics Letters, Vol. 157, pp. 28-30.
AutorInnen: Kopel, M., Löffler, C. & Pfeiffer, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Corporate Political Action
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: FASPE Donor Meeting, Berlin (DE).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Creating Shared Value
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: CSR News
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
CSV - Restoring the Legitimacy of Business and Advancing Competitiveness
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Competitiveness Review, Vol. 29 (1), pp. 2-4.
AutorInnen: Scholz, M., de los Reyes, G. & Pfitzer, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Das Streben nach unbefleckter Freiheit
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Arbeit & Wirtschaft, Heft 7, pp. 6-11., by Sophia Fielhauer-Resei & Christian Resei
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Digital Gamified Effort Feedback Mechanism to Enhance Information Coverage in Multi-Attribute Decision-Making.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In N. Bourbakis, G. A. Tsihrintzis, V. Maria, & G. Papadopoulos (Eds.), 2017 8th International Conference on Information, Intelligence, Systems & Applications (IISA)
AutorInnen: Frysak, J., & Bernroider, E. W. N.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
Drittmittelfinanzierung an österreichischen Hochschulen
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Transparency International Austrian Chapter and Austrian Federal Ministry of Science, Research and Economy, Vienna (AT), September 26.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Emotions in the sales process - how to enrich sales classes with biometric research tools
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Global Sales Science Institute Conference (GSSI)
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Entry Points for Responsible Research and Innovation – A Case Study of Small and Medium-Sized Austrian Medical Device Enterprises
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: EU-SPRI Annual Conference “The Future of STI – The Future of STI Policy”, Vienna (AT).
AutorInnen: Jarmai, K. & Auer, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Erlebnis als Versprechen der Sharing Economy - Eine Big Five Studie am Beispiel von Airbnb NutzerInnen
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In C. Sauer (Ed.), Tagungsband des 11. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen, S. 1008-1013.
AutorInnen: Pezenka, I., Winkler, P., Weismayer, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Ethik im Coaching.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Magazin Training, Nr. 04/2017, S. 30-31
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Factors influencing the attitude towards organic private labels in sustainability-oriented target groups.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 18th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Dublin
AutorInnen: Pittner, M., Kolar, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Leadership & Social Skills
Factors Influencing the Ratio Bias
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Conference of the International Federation of Operational Research Societies (IFORS)
AutorInnen: Bourdin, D., & Vetschera, R.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management