1554 Publikationen gefunden
Overpayment and Applause? The Influence of CEO Compensation on Firm Reputation
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Flickinger, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Paired Comparisons or Sorting? Comparing Web-based Methods for Collecting Similarity Data for Large Stimulus Sets for Destination Image Positioning
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Journal of Travel Research, 56 (4), 482–495
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Perceiving and Implementing Corporate Social Responsibility from an SME Perspective
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 31st British Academy of Management Annual Conference, Warwick (UK).
AutorInnen: Ortiz, D. & Domnanovich, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Personality Impacts on the Participation in Peer-to-Peer (P2P) Travel Accommodation Services
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In R. Schegg, & B. Stangl (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2017 (pp.767-780)
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C., & Lalicic, L.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Project Assignment and the Interplay of Management Controls
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 18. Symposium zur ökonomischen Analyse der Unternehmung, German Economic Association for Business Administration, Hohenheim (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Project-based learning: Supporter of social-communicative competencies & student motivation?
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Poster presentation. 11. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen "Research - Innovation - Value"
AutorInnen: Wagner, D., Szivatz-Spatt, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Selective Information Sharing of a Multi-Product Manufacturer
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: AAA Management Accounting Section, San Juan (PR).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Selective Information Sharing of a Multi-Product Manufacturer
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 40th European Accounting Association Annual Congress, Valencia (ES).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Selective Information Sharing of a Multi-Product Manufacturer
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 44th Annual Conference of the European Association for Research in Industrial Economics, Maastricht (NL).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Selective Information Sharing of a Multi-Product Manufacturer
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Erasmus Accounting and Economics Workshop, Rotterdam (NL).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Sozial-kommunikative Kompetenzentwicklung und Lernmotivation im projektbasierten Lernen
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Tagungsband des 11. FH-Forschungsforums 2017 Research-Innovation-Value. S.569-580
AutorInnen: Szivatz-Spatt, C., Wagner, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Sozial-kommunikative Kompetenzentwicklung und Lernmotivation im projektbasierten Lernen
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Tagungsband 11. FH-Forschungsforum, S.569-580
AutorInnen: Szivatz-Spatt, C., Wagner, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Strategic CSR Beyond the Win-Win Case
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Research Workshop, MODUL University, Vienna (AT), October 18.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Strategische Innovations- und Veränderungsfähigkeit von KMU
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Vortrag im Rahmen der Veranstaltung "Können Geistes-, Sozial- und Kulturwissenschaften neue Perspektiven in die angewandte Forschung anderer Disziplinen einbringen?", 07.11.2017, Wien
AutorInnen: Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Strategische Integration von Corporate Responsibility in österreichischen KMU – Weiterentwicklung eines Erhebungsmodells
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 11. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen, Krems (AT).
AutorInnen: Ortiz, D. & Kronenberg, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Sustainable Food Manual
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Handbuch
AutorInnen: Lund-Durlacher, D., Fritz, K. & Antonschmidt, H.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
The Attitudes of Consumers in the Viennese Gastronomy towards an environmentally compatible urban food production. The Example of Aquaponics.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Culinary and Wine Tourism Conference
AutorInnen: Fritz, K. & Mayr, E.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
The Radical Organizational Implications of the Legitimacy Argument for Marginal Social Strategies
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta (US).
AutorInnen: Scholz, M. & De los Reyes, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
The Role of Media Pedagogy in Post-Crisis Societies within a Globalized World
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics (ISSN: 1690-4524), Pg. 200-205
AutorInnen: Stingl de Vasconcelos Guedes, T., Costa dos Santos Wüthrich, F., Shahini-Hoxhaj, R.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Digital Economy
Wenn Unternehmen blind für Veränderung sind
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Der Standard, by Norbert Regitnig-Tillian
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics