Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

1475 Publikationen gefunden

“I have a clear mandate from my political family”. A cross-national quantitative con-tent analysis of Facebook posts of European and national parties in the 2019 European election campaigns.

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 3-Ländertagung der DGPuK “#Communication #(R)evolution. Changing Communication in a Digital Society”
AutorInnen: Wurst, A.-K., Schlosser, K., Haßler, J., Kruschinski, S., Rußmann, U., Magin, M. & Fenoll, V.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management

“Populists” communication on Facebook during the 2019 EP Elections

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Protagoras symposium “Europe facing populists in power: communication strategies and practices.”
AutorInnen: Russmann, U., Magin, M., Haßler, J., Baranowski, P., Bene, M., Ceron, A., Farkas, X., Fenoll, V., Jackson, D., Kruschinski, S., Larsson, A. O., Lilleker, D., Maurer, P., Schlosser, K., Veneti, A., & Wurst, A.-K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management

„Having a broad range of different political viewpoints is important for me – Trust in Media and the Relevance of PSM before political elections“

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: RIPE@2021
AutorInnen: Reiter, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management

"Dok 1": Guter Trump – Böser Trump

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: ORF 1, by Lisa Gadenstätter und Hanno Settele
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Journalism & Media Management

100% Distance Learning von heute auf morgen – eine Umfrage unter Studierenden an der FHWien der WKW im April 2020

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: FNMA Magazin – Forum Neue Medien in der Lehre Austria, Sonderausgabe „Plötzlich online“, 38–41.
AutorInnen: Pezenka, I., Rußmann, U., Schwarzbauer, T., & Bernhard, J.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management

4 Methoden der Selbstreflexion | Ein Blick zurück, um nach vorne zu sehen

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: HRweb
AutorInnen: Maxl-Studler, Sigrid
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

A moving target. The methodological challenges of studying political actors on Instagram.

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: @realSocialMedia
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Journalism & Media Management

Access, Affordability and Allocation: What is the individual responsibility of pharmaceutical companies in Austria: Access, Affordability & Allocation

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: PHARMIG, Vienna (AT), December 17.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Applying a network lens to innovation in tourism and hospitality firms: Do inter-organizational network embeddedness and absorptive capacity matter?

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Dissertation
AutorInnen: Binder, P.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management

Assessment of Intellectual Capital in Non-Profit-Organizations in Germany

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: TAKE Conference 2020, Conference on Theory and Applications in the Knowledge Economy, July 1-3, Stuttgart
AutorInnen: Eschenbach, S., Bornemann, M., Fietkau, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Digital Economy

Attraktive Arbeitgeber mit neuen Technologien

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: DiePresse (AT), July 26, by Martina Nothnagel.
AutorInnen: Busch, A.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Bewerbung via Smartphone? Die Zukunft der Jobsuche wird mobil

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Tiroler Tageszeitung, am 5.9.2020 by Nina Zacke
AutorInnen: Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization

Bringing Societal Relevance into universities through Internationalisation in Higher Education for Society

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: IHES 2020
AutorInnen: Wiggins, C.J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Internationalization

Broadcasting Achievements. Swedish Parties Social Media Practices in-between Elections through the Lens of Direct Representation.

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Journal of Applied Journalism & Media Studies, 9(2), 147-168.
AutorInnen: Svenssson, J., Russmann, U., & Cezayirlioglu, A. B.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Journalism & Media Management

Clarifying the Dominant Logic Construct by Disentangling and Reassembling its Dimensions

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: International Journal of Management Reviews, 22/4, 323-335
AutorInnen: Engelmann, A., Kump, B. & Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Human Resources & Organization

Concise, clear, remote? Training writing online

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: 33rd IATEFL BESIG Annual Conference
AutorInnen: Lehrner, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Business English

Constructive Dialogs – Systemic Interdependencies of Associating and Disassociating Communication

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: World Multi-Conference on Systemics, Cybernetics and Informatics
AutorInnen: Belcredi, P., Stingl de Vasconcelos Guedes, T.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Digital Economy

Constructive Dialogs – Systemic Interdependencies of Associating and Disassociating Communication

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Special Issue of the Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, Volume 18, Number 7 (ISSN: 1690-4524) Pg. 25-30
AutorInnen: Belcredi, P., Stingl de Vasconcelos Guedes, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (nicht peer reviewed)
Studienbereich: Digital Economy

Das weltweite Geschäft mit den lokalen Klischees

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Die Presse (AT), 22.02.2020, by Adrian von Jagow.
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: CC for Marketing

Dataset of antibody variable region sequence features inferred from a respiratory syncytial virus fusion protein-specific B cell receptor repertoire induced by natural infection of a healthy adult

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Elsevier Inc., Data in Brief, Volume 33, December 2020, 106499
AutorInnen: Schneikart, G., Tavarini, S., Sammicheli, C., Torricelli, G., Guidotti, S., D'Oro, U., Finco, O., Bardelli, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy